نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها

تجزیه و تحلیل سیستم عبارت است از شناخت جنبه های مختلف سیستم و آگاهی از چگونگی عملکرد اجزای تشکیل دهنده آن و پایان نامه میزان و نحوه ارتباط بین اجزاء ، به منظور دستیابی به مبنای مناسبی جهت طراحی و استقرار سیستم


مشخصات فایل
تعداد صفحات55
حجم1/74 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روش ها

 
*ضمیمه شدن پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روش ها در قالب 250 اسلاید بصورت رایگان:)
 
چکیده:
تجزیه و تحلیل سیستم عبارت است از شناخت جنبه های مختلف سیستم و آگاهی از چگونگی عملکرد اجزای تشکیل دهنده آن و پایان نامه میزان و نحوه ارتباط بین اجزاء ، به منظور دستیابی به مبنای مناسبی جهت طراحی و استقرار سیستم . هدف از تجزیه و تحلیل سیستم ایجاد اصلاح و بهبود در وضع سازمان از طریق به وجود آوردن رویه ها و روشهای بهتر انجام کار است . چون سیستم ، مجموعه ای از روشها و شیوه های انجام کار است فردی که مسئولیت تجزیه و تحلیل سیستم ها را بر عهده دارد بایستی علاوه بر کل سیستم ، نسبت به روشهای موجود و شیوه های انجام کار نیز شناخت کافی به دست آورد و با درک ارتباط و همبستگی میان آنها ، نسبت به نقشی که هر یک ، در تامین هدف سازمانی بر عهده دارند ، آگاهی یابد.
 
      یکی از مهمترین وظایف مدیران در سازمانها ، وظیفه ایجاد تغییر است و تجزیه و تحلیل سیستم ها می تواند بعنوان ابزاری مفید مدیران را در انجام وظیفه ایجاد تغییر مدد رساند . نظر به اینکه سازمانها روز به روز توسعه و گسترش بیشتری یافته اند ، نقش تجزیه و تحلیل را بایستی تحلیل کنندگان سیستم که افرادی مجرب و متخصص هستند بر عهده گیرند و از وضع موجود سازمانها تصویربرداری کنند و شناخت کامل و جامعی از آنچه که هست بدست آورند و با دقت در تصاویر به دست آمده نقاط ضعف و کمبود ها را مشخص کنند و راه حل های مناسب را پیش بینی کنند و در اختیار مدیران قرار دهند این افراد را می توان هم از داخل سازمان انتخاب کرد و هم از خارج سازمان ، از موسسات مشاور مدیریت که در امر تجزیه و تحلیل صاحب تخصص هستند ، برگزید در حال حاضر نسبت به نقش مهم تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها ، در سازمانهای ما وقوف بیشتری حاصل شده است و این روند سیر صعودی نیز دارد .
 
      فردی که نسبت به امر تجزیه و تحلیل اقدام می کند ، تحلیل کننده یا آنالیست خوانده می شود . آنالیست درباره نحوه کار سیستم پایان نامه می کند نتایج پایان نامه هایش را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ، سیستمی را طرح ریزی می کند که دارای کارایی بیشتری باشد و برای اجرا و استقرار سیستم جدید همکاری می کند و توصیه های لازم را ارائه می دهد .  از آنجا که تجزیه و تحلیل امری مستمر و دائم است ، از قدمهای آن بعنوان دور یا سیکل تجزیه و تحلیل یاد شده است . تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها باید متوالیاً در سازمان انجام شود و وضع موجود سازمان را با آخرین تغییرات و تحولات تطبیق دهد .
 
 
 
کلمات کلیدی:

تامین اهداف سازمانی

تجزیه و تحلیل سیستم

اصلاح و بهبود در وضع سازمان


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر یا Variable Frequency Drive که به صورت مخفف VFD نامیده می شود، نوعی کنترل کننده موتور است که با تغییر دادن فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور آن را به گردش در می آورد


مشخصات فایل
تعداد صفحات52
حجم4/297 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

 

دانلود پایان نامه مهندسی برق

اثر کنترل کننده های دور موتور درایو فرکانس متغیر در صرفه جویی انرژی

درایو فرکانس متغیر یا Variable Frequency Drive که به صورت مخفف VFD نامیده می شود، نوعی کنترل کننده موتور است که با تغییر دادن فرکانس و ولتاژ اعمال شده به الکتروموتور آن را به گردش در می آورد. نامهای دیگر VFD :درایو سرعت متغیر، درایو سرعت قابل تنظیم، درایو فرکانس قابل تنظیم، درایو AC، میکرودرایو و اینورتر هستند.

فرکانس (یا هرتز) به طور مستقیم با سرعت موتور (RPM) مرتبط است. به عبارت دیگر، فرکانس بیشتر باعث گردش سریعتر موتور و افزایش RPM می شود. اگر یک کاربرد نیاز ندارد که موتور در سرعت کامل نامی خود کار کند ، VFD را می توان جهت کاهش فرکانس و ولتاژ، برای تطبیق با نیازمندی های بار موتور الکتریکی مورد استفاده قرار داد. اگر کاربری سرعت مورد نیازش تغییر کند، VFD به آسانی با افزایش یا کاهش سرعت موتور می تواند موتور را با این نیاز تطبیق دهد.

درایو فرکانس متغیر چگونه کار می کند؟

اولین طبقه درایو AC فرکانس متغیر، یا VFD، کانورتر (مبدل) است. کانورتر شامل ۶ عدد دیود است. که شبیه شیر یک طرفه در سیستم های لوله کشی عمل می کنند. این دیودها اجازه می دهند جریان فقط در یک جهت که با پیکان در نماد دیود مشخص شده است جاری شود. برای مثال، هنگامیکه ولتاژ فاز A (ولتاژ مشابه با فشار در سیستمهای لوله کشی است) مثبت تر از ولتاژ فازهای B یا C است آنگاه دیود آن باز شده و جریان برقرار می شود. هنگامیکه فاز B مثبت تر از فاز A شود سپس دیود فاز B باز خواهد شد و فاز A بسته می شود. این موضوع برای دیودهایی که در بخش منفی باس قرار دارند نیز برقرار و صادق است. بدینسان، ما با خاموش و روشن شدن هر دیود ۶ پالس جریان را داریم. این روش VFD شش پالس نامیده می شود، که ترکیب استاندارد برای درایوهای فرکانس متغیر جریان است.

inverter-circuit

برای مثال فرض کنیم که درایو در یک سیستم قدرت ۴۸۰V کار می کند. ۴۸۰V ولتاژ موثر (rms) است. پیک ولتاژ در یک سیستم ۴۸۰V مقدار ۶۷۹ ولت است. همان طور که می بینید، باس dc درایو فرکانس متغیر دارای یک ولتاژ dc با ریپل AC است. ولتاژ تقریبا بین ۵۸۰V و ۶۸۰V نوسان می کند.

dc-bus

ما می توانیم با اضافه کردن یک خازن بر روی باس DC از ریپل AC خلاص شویم. یک خازن مانند یک مخزن یا انباره در سیستم لوله کشی عمل می کند. این خازن ریپل AC را جذب کرده و یک ولتاژ صاف تحویل می دهد. ریپل AC بر روی باس DC نوعا کمتر از ۳ ولت است. بنابراین، ولتاژ روی باس DC تقریبا ۶۵۰VDC می شود. ولتاژ حقیقی بستگی به عواملی مانند سطح ولتاژ خط AC تغذیه کننده درایو ، سطح عدم تعادل ولتاژ روی سیستم قدرت، بار موتور، امپدانس سیستم قدرت، و هر راکتور یا فیلتر هارمونیکی  که بر روی درایو قرار گرفته اند. دارد.

مبدل پل دیود که ولتاژ AC را به DC تبدیل می کند. بعضی اوقات تنها با عنوان کانورتر شناخته می شود. مبدلی که ولتاژ DC را به ولتاژ AC بر می گرداند نیز یک کانورتر است، اما برای تمایز دادن از مبدل دیودی، با عنوان اینورتر شناخته می شود. در صنایع متداول شده است که هر مبدلی که DC را به AC تبدیل می کند به عنوان اینورتر شناخته می شود.

inverter-circuit

توجه کنید که در یک VFD واقعی، سوئیچهای نشان داده شده در عمل ترانزیستور هستند.

 

وقتی ما یکی از کلیدهای بالایی اینورتر را می بندیم. فازی از موتور که به آن متصل است به مثبت باس DC متصل می گردد و ولتاژ مثبت روی آن فاز می افتد. و هنگامی که یکی از کلیدهای پایینی را در اینورتر می بندیم. فاز به منفی باس dc متصل شده و ولتاژ آن منفی می شود. بدین سان، ما می توانیم هر فازی را که می خواهیم مثبت یا منفی کنیم و بدین تزتیب فرکانس مورد نظر خود را تولید نماییم. ما می توانیم هر فاز را مثبت، منفی یا صفر کنیم.

pwm-output

موج سینوسی آبی رنگ تنها برای مقایسه  نشان داده شده است. درایو در حالت واقعی این موج سینوسی را تولید نمی کند.

توجه کنید که خروجی از VFD یک شکل موج مستطیل شکل است. VFD ها خروجی سینوسی تولید نمی کنند. این شکل موج مربعی انتخاب خوبی برای سیستم توزیع توان نیست، اما برای استفاده در موتور کاملا مناسب است.

اگر ما بخواهیم فرکانس موتور را به ۳۰Hz کاهش دهیم، آنگاه ما به راحتی خروجی اینورتر را خیلی آهسته تر سوئیچ زنی می کنیم. اما، اگر ما فرکانس را به ۳۰Hz کاهش دهیم، آنگاه به منظور ثابت نگه داشتن نسبت V/Hz بایستی ولتاژ را به ۲۴۰V کاهش دهیم. ( به تئوری درایو V/F ثابت مراجعه کنید). چگونه ما خواهیم توانست ولتاژ را کاهش دهیم در حالی که تنها ولتاژی که داریم ولتاژ باس ۶۵۰VDC است؟

این کار مدولاسیون پهنای پالس نامیده می شود. تصور کنید که ما بتوانیم فشار آب مسیر را با باز و بسته کردن بسیار سریع شیر موجود، کنترل کنیم. ذر حالیکه انجام این کار در سیستم های لوله کشی عملی نخواهد بود، به خوبی در مورد VFD ها به کار گرفته می شود. توجه کنید در طی نیم سیکل اول،  در نصف زمانهای یک سیکل ولتاژ را در خروجی داریم و در نیم سیکل دیگر ولتاژی نداریم. از اینرو، متوسط ولتاژ خروجی ۲۴۰V، معادل نصف ولتاژ باس تغذیه ۴۸۰V است. با کنترل پالسهای خروجی، می توانیم هر ولتاژ متوسطی که بخواهیم بر روی خروجی VFD ایجاد کنیم.

 
 
کلمات کلیدی:

درایو فرکانس متغیر

بهینه سازی مصرف انرژی

کنترل کننده های دور موتور

 

 

 

فهرست مطالب

فهرست مطالب
مقدمه:

مصرف انرژی در موتورهای الکتریکی:

انتخاب موتور مناسب:
اقدامات مورد نیاز برای بهبود عملکرد سیستمهای مرتبط با الکتروموتورها:

روشهای عملی برای افزایش بازدهی موتور:

دستور العملهای لازم برای بهبود عملکرد موتورهای الکتریکی:
دسته بندی اقدامات لازم برای بهینه سازی مصرف انرژی

تکنولوژی الکترونیک قدرت و درایوهای AC:

کنترل کننده های دور موتور:

مزایای استفاده از کنترل کننده های دور موتور:

مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی و نقش کنترل کننده های دور موتور:
پمپها وفنها:
قوانین امنیتی در کاربردهای پمپ وفن:
سیستمهای تهویه مطبوع:
ماشین تزریق پلاستیک:

صرفه جوئی انرژی درتاسیسات آب و فاضلاب:

کمپروسورها:
قابلیتهای کنترل کننده های دور موتور مدرن:
مسائلی که درایوهای دور متغیر بوجود می آورند:
درایوهای ولتاژ متوسط Per Fect Harming: 20
توصیه ها:
خلاصه:
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

بکارگیری روش Kharitonov و Pick Kharitonov برای طراحی پایدارسازهای مقاوم

بکارگیری روش Kharitonov و Pick Kharitonov برای طراحی پایدارسازهای مقاوم

طراحی كنترل كننده مقاوم با استفاده از روش Pick Kharitonov برای سیستم قدرت تكماشینه و نقد و پایان نامه یك مقاله در این زمینه در ابتدای این پایان نامه صورت می گیرد


مشخصات فایل
تعداد صفحات57
حجم2/509 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی برق

بکارگیری روش Kharitonov و  Pick Kharitonov برای طراحی پایدارسازهای مقاوم

 
چکیده:
طراحی كنترل كننده مقاوم با استفاده از روش  - Pick Kharitonov برای سیستم قدرت تكماشینه و نقد و پایان نامه یك مقاله در این زمینه در ابتدای این پایان نامه صورت می گیرد. در بخش بعدی  پس از بدست آوردن معادلات فضای حالت برای سیستم های قدرت چند ماشینه، به پایان نامه پایداری دینامیكی یك سیستم سه ماشینه در نقاط كار مختلف و طراحی PSS در یك نقطه كار ناپایدار می پردازیم. در بخش (4) اثر تغییر پارامترها بر پایداری این سیستم مطالعه شده و روش Kharitonov جهت طراحی پایدار كننده های مقاوم مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش (4-5) به ارائه یك روش جدید كه با الهام از روش Kharitonov شكل گرفته است، می پردازیم. سپس این روش به منظور طراحی یك كنترل كننده مقاوم كه در محدوده وسیعی از تغییر شرایط نقطه كار پایداری سیستم را تضمین می كند، به كار گرفته می شود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

روش Kharitonov

روش Pick Kharitonov

طراحی پایدارسازهای مقاوم

پایدار كننده های سیستم قدرت

 
 
 
 
فهرست مطالب

 طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت 

 طراحی پایدار کننده های مقاوم به روش Nevanlinna – Pick 

برای سیستم های قدرت تک ماشینه 
 مدل سیستم 
 طرح یک مثال 

 – طراحی پایدار کننده مقاوم به روش Nevanlinna – Pick 

 پایان نامه نتایج 
 نقدی بر مقاله 

 پایان نامه پایداری دینامیکی یک سیستم قدرت چند ماشینه 

 مدل فضای حالت سیستم های قدرت چند ماشینه 

 مشخصات یک سیستم چند ماشینه 

طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت 

 پاسخ سیستم به ورودی پله 

 طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت چند ماشینه 

 اثر تغییر پارامترهای بر پایداری دینامیکی 

 مدلسازی تغییر پارامترها به کمک سیستم های بازه ای 

پایدارسازی مجموعه ای ازتوابع انتقال به کمک تکنیک های بهینه سازی 
 استفاده از روش Kharitonov در پایدار سازی مقاوم 
 استفاده از یک شرط کافی در پایدار سازی مقاوم 

 طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم قدرت چندماشینه () 

 جمع بندی مطالب 

طراحی پایدار کننده های مقاوم بر اساس مجموعه ای از نقاط کار 

 مقایسه عملکرد PSS کلاسیک با کنترل کننده های جدید 
 نتیجه گیری 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

عناصر باغ ایرانی و تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز

عناصر باغ ایرانی و تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز

در این پایان نامه در فصل اول به پایان نامه کالبدی باغ ایرانی می پردازیم و در فصل دوم به معرفی باغ ارم شیراز که از جمله باغهای تاریخی و ارزشمند ایران است، می پردازیم و نقاط مختلف باغ را از دیدگاه معماری مورد پایان نامه قرار می دهیم


مشخصات فایل
تعداد صفحات59
حجم10/308 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته معماری

عناصر باغ ایرانی و تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز

*قابل استفاده برای رشته های باستان شناسی،هنر و گرافیک
 
چکیده:
قدم نهادن در باغهای ایرانی ما را به این اندیشه وا میدارد  که چه رمز و رازی در پس ظاهر آراسته ی انها نهفته است که بعد از گذشت قرنها کهنه نمیگردد و همچنان با نگاهی جذاب ، انسان امروزی را به سوی خود دعوت میکنند . در انطباق با توصیف بهشت درقرآن کریم که آیاتی از جمال و جلال خداوندی است معماران مسلمان با عنایت به این توصیف ها به ساخت باغهایی دراین جهان فناناپذیر پرداخته اند تا جلوه ی از فناناپذیری و جاودانگی جهان ابدی و باغهای بهشتی باشد.
 
در این پایان نامه در فصل اول به پایان نامه کالبدی باغ ایرانی می پردازیم و در فصل دوم به معرفی باغ ارم شیراز که از جمله باغهای تاریخی و ارزشمند ایران است، می پردازیم و نقاط مختلف باغ را از دیدگاه معماری مورد پایان نامه قرار می دهیم. طبق اسناد گردآوری شده می توان باغ را به دو بخش مجزا تقسیم بندی کرد.بخش اول که در برگیرنده محور تاریخی باغ می باشد بیانگر هندسه موجود در باغ ایرانی است و بخش دوم که در سالهای اخیر طراحی شده است متاثر از شیوه باغسازی ژاپنی بوده است.
 
باغ ایرانی و باغ ژاپنی دو الگوی کهن باغسازی در جهان بشمار می روند و نشات گرفته از دو فرهنگ متفاوت می باشند که ماحصل گذر از خود محوری ها در کنار هم قرار گرفتن این دو الگو می باشد که فی نفسه به طرحی مدرن تبدیل شده است. در طی این تحقیق در روش مطالعات کتابخانه ای سعی بر جمع آوری اسناد و مدارک تاریخی باغ نموده ایم تا شناخت دقیق تری از تاریخ باغ به دست آوریم و تلاش می شود تا با رویکردی تحلیلی روند تغییرات باغ را مورد ارزیابی و مقایسه قرار دهیم.
 
 
کلید واژگان:

معماری باغ ایرانی

گونه شناسی باغ ارم

تحلیل کالبدی باغ ایرانی

 
 
مقدمه
باغ و باغسازی بر خلاف معماری همیشه زاییده نیازهای نخستین بشری نیست، از این رو انسان، دنیای آرمانی و تخیلهای دست نیافته اش را بواسطه علاقه همیشگی به محیط های طبیعی، در باغسازی می جوید و باغ آیینه ای تمام نما برای هر فرهنگ می گردد. تمامی هنرها در باغ حضور می یابند، تمامی حکمت ها جلوه می کنند و خلاقیت های مهندسی به اوج می رسند، باغ محملی مناسب برای شناخت خصوصیات و ویژگیهای هر فرهنگ است.”باغ طبیعت دست ساز بشر است، طبیعتی است برخاسته از ذهن و پرداخته به دست انسان” (ابوالقاسمی، ۱۳۷۱)
 
وجود تفاوت در اندیشه و فرهنگ موجب به وجود آمدن الگوهای متفاوت برای یک فضا شده است. یکی از این کهن الگوهای به وجود آمده شیوه باغسازی ایرانی است که بر اساس برخی از اسناد موجود پیشینه آن حداقل به دوران هخامنشی می رسد در طول تاریخ ایران ویژگی ها و اصول اساسی داشته است که آنرا از سایر باغ ها در سرزمین های دیگر متمایز می سازد. برخی از این اصول مانند چهار باغ و کاربرد شبکه های شطرنجی همواره در طراحی باغ های ایرانی استفاده می شده. باغ ارم از جمله باغ هایی است که اگر از تغییرات به وجود آمده در آن گذر کنیم، برخی از اصول باغسازی ایرانی در طراحی آن به چشم می خورد. این باغ از  مشهورترین و باسابقه ترین باغ های تاریخی ایران به شمار می آید. دکتر بهمن کریمی درباره سبک و شیوه باغ ارم می نویسد: “طرز ساختمان خیابان های آن عیناً طرز باغهائی است که در زمان ساسانیان احداث گردیده است. در اطراف دارای خیابان های مستقیم زیبا و سروهای بسیاری خصوصاً سرو آزاد که در هیچ نقطه ایران سروی بدین استواری نمی توان یافت منحصر به شیراز و بدین باغ است و آبشارهای متعدد از هر جانب آن روان است. “
 
نام باغ ارم همواره سابقه تاریخی آن را به دوش می کشد. سنت های فرهنگی و اعتقادات مذهبی در به وجود آمدن باغ های ایرانی بسیار موثر بوده به طوری که باغ ایرانی را تمثیلی از بهشت دانسته اند و نام هایی همچون ارم را برای آن برگزیده اند و در آیه ۷ سوره فجر آمده است که “ارم ذات العماد” و به علاوه در تفاسیر، داستان بهشت ارم را که یکی از افسانه های معروف قدیمی عرب است روایت کرده اند (الطبرسی، ۱۳۵۰) و در تاریخی مازندران در این رابطه آمده است که برخی برآنند که ارم “باغ شداد” است که چون هود پیغمبر توصیف بهشت اله تعالی کرد، وی در عوض بساخت بنابراین که شداد از احفا ارم است این باغ را اضافت بدو کرده، ارم می گویند. (گیلانی، ۱۳۵۲) طبق گفته علیرضا آریان پور در کتاب پژوهشی در شناخت باغ های ایران وجه تسمیه باغ ارم نیز به همین تفسیر باز می گردد.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
پایان نامه و تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز 1
چکیده : 2
کلید واژگان 3
 

فصل اول:پایان نامه کالبدی باغ ایرانی 7

1 _ سرچشمه ها 8
2 _ پایه های معین باغ 12

3 _  تاریخچه باغ ایرانی 13

4 _ تاثیر باغسازی ایران بر باغسازی سایر ملل 19

برخی عناصر گونه شناختی معماری باغ 20

تعاریف باغ و باغ ایرانی 21

باغ ایرانی چیست ؟ 22
(شکل 5-8)؛ باغ فین کاشان،مأخذ:باغ ایرانی;خوانساری 23
(شکل 5-9)؛نقشه باغ فین کاشان،مأخذ: باغ ایرانی;خوانساری 24

عناصر باغ ایرانی 25

عناصر اصلی 25
زمین 26
آب 26
گیاهان 26
فضا 27
تقسیم بندی فضاهای باغ 28
(شکل 5-12)؛ چهار نحوه قرارگیری کوشک در محوطه باغ ایرانی ،مأخذ: باغ ایرانی; نعیما 28
فضاهای خدماتی و جنبی 30
عناصر فرعی 30
 

فصل دوم:تحلیل ساختار کالبدی باغ ارم شیراز 31

مقدمه 31

پیشینه تاریخی باغ ارم شیراز:

تصویر ۱: اندرون باغ ارم و ضلع شرقی آن در عهد قاجاریه؛ ماخذ: آرشیو عکس ارگ کریمخان شیراز 33
تصویر ۲: پلان اولیه باغ ارم؛ ماخذ: آریان پور، ۱۳۶۵، پژوهشی در شناخت باغهای ایران، ص۳۲۰ 35
تصویر ۳: پلان برداشت شده از باغ در سال های اخیر؛ ماخذ: آرشیو دانشگاه شیراز 37
عمارت اصلی باغ ارم: 37

ساختار کالبدی باغ ارم: 37

تصویر ۴: پلان تغییر یافته باغ در طول زمان، تحلیل، ماخذ: نگارنده 38
تصویر ۵: طراحی پلان اولیه باغ به صورت شبکه های شطرنجی، ماخذ: نگارنده 40
تصویر ۶: عمارت پائینی باغ ارم در زمان قاجار؛ ماخذ: آریان پور، ۱۳۶۵، پژوهشی در شناخت باغهای ایران، ص ۳۱۲ 41
تصویر ۷: خیابان رسمی بین دو کوشک؛ ماخذ: آریان پور،۱۳۶۵، پژوهشی در شناخت باغهای ایران، ص ۳۲۰ 43
تصویر ۸: قرار گیری کوشک در یک سوم محور باغ؛ تحلیل نقشه : مولف 45
تصویر ۹: محور اصلی. نحوه کرت بندی باغ از بین رفتن نظم هندسی کاشت را نشان می دهد. 47
تصویر ۱۰: مسیر آب در محور اصلی، ماخذ: نگارنده 49
تصویر ۱۱: نظام آبیاری باغ؛ ماخذ: نگارنده 51

نظام آبیاری باغ: 51

گونه شناسی باغ ارم: 53
باغ صخره ای: 55
تصویر ۱۳: باغهای خاور دور، ماخذ: www.wikipedia.com سنگ: (پله های سنگی، پیاده روهای سنگی) 56
تصویر ۱۵: سنگهای صخره ای و گیاهان موجود در باغ،؛ 59
منابع: 59
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

پایان نامه کالبدی باغ ایرانی

پایان نامه کالبدی باغ ایرانی

باغ ایرانی از قدیمی ترین و مهمترین باغ های جهان به شمار می روند باغ ایرانی بیشتر حاکی از نیازهای روحی و کمتر متناسب با نیازهای آب قابل سنجش است


مشخصات فایل
تعداد صفحات46
حجم7/505 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته هنر

پایان نامه کالبدی باغ ایرانی

*قابل استفاده برای رشته های باستان شناسی،معماری و گرافیک
 
چکیده:
ساخت باغ در کشور ما سابقه ای طولانی داشته و در تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است . باغها در کل عملکردهای مختلفی داشته اند و در بعضی دورانهای باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شوند . در دوره اسلامی نیز ایجاد باغها و درخت زارها همچنان مورد علاقه ساکنان این سرزمین کهنسال بوده و علاوه بر باغهای بزرگ و با شکوه بیرون شهرها ، چندین سده پدیده باغسازی در درون و پیرامون شهرها ، خاص این سرزمین بوده است .
 
در دین اسلام کاشتن درخت پسندیده و از بین بردن و قطع بیمورد آن نکوهیده شمرده شده و در این مورد احادیث و روایت فراوانی در دست است . از طرفی به دلیل اختلاف آب و هوایی مناطق مختلف ایران ، بخصوص در مناطق گرمسیری باغ اهمیت ویژه ای پیدا می کند . این دو موضوع و مسایل دیگر باعث شدند که در این سرزمین درخت به عنوان عامل گیاهی و حیاتی مورد احترام اهالی قرار گیرد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

باغهای ایرانی

عناصر باغ ایرانی

معماری باغ ایرانی

 
 
مقدمه :
باغ ایرانی از قدیمی ترین و مهمترین باغ های جهان به شمار می روند . باغ ایرانی بیشتر حاکی از نیازهای روحی و کمتر متناسب با نیازهای آب قابل سنجش است .از زمان های قدیم بخش اساسی از زندگی ایران و معماری آن بوده در موجودیت آتشکده های بزرگ و تقویت نمادین آنها ، سهم داشته است از زمان سومریان باغ ، معبد و قصر سلطنتی را احاطه می کرد.زندگی در ایران به آب وابسته و در واقع آب عامل اصلی زندگی است . ایرانیان درخت را همراه با آب روان ترسمی کرده اند که مطلوبترین منظره در یک سرزمین خشک است . پس از آب درختان مهمترین نقش را در شکل گیری باغ ایرانی دارند .
 
ایرانیان قدیم معتقد به فرشته مقدسی بودند به نام ( اوروزا ) که صدمه زدن به گل و گیاه موجب ناراحتی و خشم او می شد . ایرانیان بسیار پیشتر از سایر اقوام و ملل پی بردند که باغ سازی اساس کشاورزی است و نیکوترین شیوه های باغ سازی را هم از زمانهایی د یرین به دست آورده بودند .در دوران اسلامی ، باغ های انبوهی کاخ را احاطه می کردند و از لحاظ معماری به صورت بخشی از آن در نظر گرفته می شد. به صورتی که باغ تمامی جوانب اصلی بنا را به صور قرینه فرا می گرفت . سراسر محوطه به قطعات مستطیلی تقسیم می شد که از میان آنها جوی های کوچکی می گذشت .
 
این باغ ها به پیروی از پیشینیان ایرانی ساخته می شوند از همان سده های نخستین هجری ، باغ سازی به شیوه ایرانی به فراسوی مرزهای می رود و به مرور زمان گستره خود را وسیع تر می کند . شیوه باغ سازی در کشورهای شرقی از باغ سازی ایران الهام گرفته است ، در این اسلام کاشتن درخت پسندیده و از بین بردن و قطع بی مورد آن نکوهیده شمرده شده و در این مورد احادیث و روایات فراوانی در دست است .
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده : 2
واژه های کلیدی : 3
مقدمه 4
پایان نامه کالبدی باغ ایرانی 8
5 _ 1 _ سرچشمه ها 9
5 _2 _ پایه های معین باغ 13
ـ سومین رکن باغ تقسیم آن به چهار قسمت است . 14
ـ چهارمین رکن باغ مرکز ان است . 14
ـ پنجمین عنصر اصلی این باغ آرمانی کوشک است. 14

5 _ 3 _  تاریخچه باغ ایرانی 14

5 _ 4 _ تاثیر باغسازی ایران بر باغسازی سایر ملل 21

5 _ 5 _ برخی عناصر گونه شناختی معماری باغ 22

5_ 6 _ تعاریف باغ و باغ ایرانی 23
5 _ 6 _ 1_  باغ ایرانی چیست ؟ 24
5 _ 7  _ عناصر باغ ایرانی 29
5 _ 7 _ 1 _ عناصر اصلی 30
5 _ 7 _ 2 _ عناصر فرعی 36
جمع بندی نتایج 36
8 _ 2 _ ارائه پیشنهادات 41
فهرست منابع 41
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

پایان نامه هنر و معماری باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن

پایان نامه هنر و معماری باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن

این نوشتار با تجزیه و تحلیل عناصر باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن میپردازد


مشخصات فایل
تعداد صفحات71
حجم9/64 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته هنر

پایان نامه هنر و معماری باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن

 
*قابل استفاده برای رشته های باستان شناسی،معماری و گرافیک
 
چکیده : 
قدم نهادن در باغهای ایرانی ما را به این اندیشه وا میدارد  که چه رمز و رازی در پس ظاهر آراسته ی انها نهفته است که بعد از گذشت قرنها کهنه نمیگردد و همچنان با نگاهی جذاب ، انسان امروزی را به سوی خود دعوت میکنند . در انطباق با توصیف بهشت درقرآن کریم که آیاتی از جمال و جلال خداوندی است معماران مسلمان با عنایت به این توصیف ها به ساخت باغهایی دراین جهان فناناپذیر پرداخته اند تا جلوه ی از فناناپذیری و جاودانگی جهان ابدی و باغهای بهشتی باشد.
 
جنبه های تکنیکی باغسازی ایرانی در هویت بخشی به هنر منظر سازی مورد علاقه و استفاده ملل شرق قرار گرفته و منجر به خلق آثار بدیع و بی نظیری چون تاج محل گردیده است . تجلی پردیس سازی ایران در آراء جهانگردان خارجی و مورخان ایرانی خاصه در دوران صفوی بازتابهای ویژه  داشته است که میتواند نشان ازاهمیت والای معماری ایرانی دربازسازی تمثیلی باغ ایرانی از بهشت باشد.
 
 این نوشتار با تجزیه و تحلیل عناصر باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن میپردازد. شایان ذکر است که در این مسیر علاوه براسناد موجود و تصاویر ،از توصیفات حهانگردان نیز بهره گرفته شده است .نتایج این تحقیق نشان میدهد که درادوار مختلف تاریخ  این گرایش وجود داشته است تا باغهایی احداث شود که با تعابیری که از بهشت آخرت مطرح میشده ، برابری کند و  به عنوان کالبدی ترین هنر قابل انتقال به ملل دیگر، خودنمایی کنند. دراین راستا از بهره گیری پیشنه هنری و فرهنگی سرزمین دریغ نمیشود .
 
 
واژه های کلیدی :

باغ ایرانی

فرهنگ و تمدن

نماد شناسی باغ ایرانی

هنر و معماری باغ ایرانی

 
 

 تاریخچه باغ ایرانی

فلات ایران دارای رودهای عظیمی چون بین النهرین ، مصر ، هند دارای رودهای عظیم نبود .و کم آبی و خشکی هوا در غالب جاهای ایران زمین باعث شد که آریان ها ایرانی با زحمات زیاد وسایل آبیاری مصنوعی رافراهم و اراضی راآباد کنند.از چهار هزار سال پیش از میلاد هنگامی که شکارچیان از کوهها سرازیر میشدند و دردوره های طویل فلات بزرگ ایران به کار کشاورزی پرداختند ، جنبه های مختلف زندگی و معتقد است خود  را بر روی اشیای سفالی نقش میکردند . بر روی بعضی از کاسه های سفالین نقش آبگیرهایی دیده میشود که اطراف آنها را درخت زندگی احاطه کرده است .
 
 طرح آرامگاه کورش پاسارگاد نیز به گونه ای است که میتوان حدس زد در پیرامون ان باغی وجودداشته است  . باغ ایرانی بیشتر حاکی از نیاز های روحی و کمتر متناسب با نیازهای آب قابل سنجش  است . از زمانهای قدیم بخش اساسی از  زندگی ایران و معماری ان بوده و در موجودیت آتشکده های بزرگ و تقویت نمایدن  آنها سهم داشته است . از زمان سومریان ، باغ ، معبد و قصر سلطنتی را احاطه کرد . بی شک  باغ در چنین اقلیم خشکی همه چیز از آسایش و زیبایی داشت تا عرضه کند .ولی هنگامی که مبارزه به خاطر زنده ماندن پیش از لذت شخصی اهمیت داشت این یک موضوع فرعی بود . زندگی در ایران به آب وابسته و در واقع آب عامل اصلی زندگی است .ایرانیان به منظور بهره گیری نسبی از منابع آب ، با قدرت تخیل و ابداع ، چاره اندیشی کرده بودند و کاریزهای عمیق که از 80 الی 160 کیلومتر طول داشتند ، حفر مینمودند . حتی در 3500 سال پیش از میلاد ، آرایش سفال پیش از تاریخ ، علاقه شدید به آب و حاصلخیزی را نشان میدهد . این نقش های کهن ،همه عناصر آن را به صورت واقعی یا نمادی ، ثبت کرده اند :
 
کوه، ابر ،برکه ، جنگل ، پرندگان آبی ودرختان که هدف عمده از آنها دریافت پاسخ مساعد از قدرت ها ی آسمانی بود . در سفال سامرا طرح  نمونه وار باغ دیده شده است به صورت  دو نهر  متقاطع با پرندگان و درختان درهر یک از چهارگوشه . درمفرغ های لرستان (در حدود 1000 قبل از میلاد) ، بازدرخت را همراه با آب روان ترسیم کرده اند که مطلوبترین  منظره در یک سرزمین خشک است . پس از آب ، درختان مهمترین نقش را در شکل گیری باغ ایرانی دارند . ایرانیان قدیم معتقد به فرشته مقدسی بودند به نام ( اوروزا) که صدمه زدن به گل و گیاه ، موجب ناراحتی و خشم او میشد .
 
کوروش کبیر در سارد ، باغ بزرگی ساخته و به دست خود برآن درخت کاشته شد . گزنفون  درکتاب خود به نام (اکونومیگوس) نقل کرده است که کوروش شخصا  لیزاندر را به تماشای باغ خود در سارد برده است که : لیزاندر از مشاهده زیبایی درخت ها ، نظم و دقت فواصل آنها و مستقیم بودن ردیف ها و زاویه ها و روایح معطر و متعددی که هنگام گردش به مشام ان دو میرسیده ، تحسین و تمجید میکند.
 
 
 
فهرست مطالب
پایان نامه باغ ایرانی و نماد شناسی سبز در آن 1
چکیده : 2
واژه های کلیدی : 2
باغ ایرانی، فرهنگ و تمدن ، هنر ، معماری 2
مقدمه 3
 

فصل اول: پایان نامه کالبدی باغ ایرانی 6

سرچشمه ها 7

5 _2 _ پایه های معین باغ 12

ـ سومین رکن باغ تقسیم آن به چهار قسمت است . 13
ـ چهارمین رکن باغ مرکز ان است . 13
ـ پنجمین عنصر اصلی این باغ آرمانی کوشک است. 13
5 _ 3 _  تاریخچه باغ ایرانی 14

تاثیر باغسازی ایران بر باغسازی سایر ملل 20

5 _ 5 _ برخی عناصر گونه شناختی معماری باغ 22

5_ 6 _ تعاریف باغ و باغ ایرانی 23

5 _ 6 _ 1_  باغ ایرانی چیست ؟ 23

5 _ 7  _ عناصر باغ ایرانی 28

5 _ 7 _ 1 _ عناصر اصلی 30
5 _ 7 _ 2 _ عناصر فرعی 36
 

فصل دوم: نماد شناسی سبز در باغ ایرانی 37

گیاهان در باغ ایرانی 38

1 _ درختان 39
6 _1 _ 2 _ بوته ها 41
6 _ 1 _3 _ گلهای تزئینی 43
6 _ 2 _ آب در باغ ایرانی 45
6 _ 2 _ 1 _ نهرهای بهشتی 49

6 _3  _ سبک و معماری  باغ ایرانی 51

6 _ 3 _ 1 _ چهار باغ در ارشاد الزراعه 52

6 _ 4 _ هندسه حاکم بر باغ ایرانی 55

6 ـ 4 _ 1 _ گستردگی دید 55
6 ـ4 _ 2 _ محورهای آب 56
6 _ 4 _ 3 _  هندسه مستطیلی 56
6 ـ 4 _ 4 _  تقارن 57
6 _ 4  _ 5 _  مرکزیت 57

6 _ 5 _ دید گاه جهانگردان درباره باغهای ایرانی 57

جمع بندی نتایج و ارایه پیشنهادات 64
جمع بندی نتایج 64
ارائه پیشنهادات 68
فهرست منابع 69
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

وب کاوی و پایان نامه مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای انواع آن

وب کاوی و پایان نامه مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای انواع آن

طی این گزارش پس از معرفی وب کاوی و پایان نامه مراحل آن، ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی پایان نامه شده و به چالش ها، مشکلات و کاربردهای این زمینه تحقیقاتی اشاره می شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم0/98 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی نرم افزار

وب کاوی و پایان نامه مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای انواع آن

 
 
چکیده:
 با افزایش چشمگیر حجم اطلاعات و توسعه وب، نیاز به روش ها و تکنیک هایی که بتوانند امکان دستیابی کارا به داده ها و استخراج اطلاعات از آنها را فراهم کنند، بیش از پیش احساس می شود. وب کاوی یکی از زمینه های تحقیقاتی است که با به کارگیری تکنیک های داده کاوی به کشف و استخراج خودکار اطلاعات از اسناد و سرویس های وب می پردازد. در واقع وب کاوی، فرآیند کشف اطلاعات و دانش ناشناخته و مفید از داده های وب می باشد. روش های وب کاوی بر اساس آن که چه نوع داده ای را مورد کاوش قرار می دهند، به سه دسته کاوش محتوای وب، کاوش ساختار وب و کاوش استفاده از وب تقسیم می شوند.  طی این گزارش پس از معرفی وب کاوی و پایان نامه مراحل آن، ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی پایان نامه شده و به چالش ها، مشکلات و کاربردهای این زمینه تحقیقاتی اشاره می شود. همچنین هر یک از انواع وب کاوی به تفصیل مورد پایان نامه قرار می گیرند. برای این منظور مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای هر طبقه معرفی می شوند.
 
 
کلمات کلیدی:

وب کاوی

انواع وب کاوی

الگوریتم های کاوش

 
 
 مقدمه
با توسعه سیستم های اطلاعاتی، داده به یکی از منابع پراهمیت سازمان ها مبدل گشته است. بنابراین روش ها و تکنیک هایی برای دستیابی کارا به داده، اشتراک داده، استخراج اطلاعات از داده و استفاده از این اطلاعات، مورد نیاز می باشد. با ایجاد و گسترش وب و افزایش چشمگیر حجم اطلاعات، نیاز به این روش ها و تکنیک ها بیش از پیش احساس می شود. وب، محیطی وسیع، متنوع و پویا است که کاربران متعدد اسناد خود را در آن منتشر می کنند. در حال حاضر بیش از دو بیلیون صفحه در وب موجود است و این تعداد با نرخ 7.3 میلیون صفحه در روز افزایش می یابد. با توجه به حجم وسیع اطلاعات در وب، مدیریت آن با ابزارهای سنتی تقریبا غیر ممکن است و ابزارها و روش هایی نو برای مدیریت آن مورد نیاز است. 
 
 
فهرست مطالب
1- مقدمه

2- مراحل وب کاوی

3- وب کاوی و زمینه های تحقیقاتی مرتبط

3-1- وب کاوی و داده کاوی
3-2- وب کاوی و بازیابی اطلاعات
3-3- وب کاوی و استخراج اطلاعات
3-4- وب کاوی و یادگیری ماشین

4- انواع وب کاوی

5- چالش های وب کاوی
6- کاوش محتوای وب

6-1- انواع کاوش محتوا در وب

6-1-1- طبقه بندی
6-1-2- خوشه بندی
6-1-3- سایر انواع کاوش محتوا در وب

6-2- رویکردهای کاوش محتوا در وب

6-3- الگوریتم های کاوش محتوا در وب
6-3-1- درخت تصمیم
6-3-2- شبکه عصبی
6-3-3- سایر الگوریتم های کاوش

7- کاوش ساختار وب

7-1- مدل های بازنمایی ساختار وب
7-1-1- مدل های مبتنی بر گراف
7-1-2- مدل های مارکو

7-2- الگوریتم های کاوش ساختار وب

7-2-1- HITS
7-2-2- Page Rank
7-2-3- الگوریتم جریان بیشینه
7-2-4- Average Clicks

7-3- کاربردهای کاوش ساختار وب

7-3-1- تشخیص اجتماعات وب
7-3-2- پیمایش وب
8- کاوش استفاده از وب

8-1- انواع داده های استفاده از وب

8-1-1- داده های سرورهای وب
8-1-2- داده های سرورهای پراکسی
8-1-3- داده های کلاینت

8-2- پیش پردازش داده های استفاده از وب

8-2-1- پاکسازی داده
8-2-2- تشخیص و بازسازی نشست
8-2-3- بازیابی ساختار و محتوا
8-2-4- قالب بندی داده
8-3- روش های کاوش استفاده از وب
8-3-1- قوانین انجمنی
8-3-2- الگوهای ترتیبی
8-3-3- خوشه بندی

8-4- کاربردهای کاوش استفاده از وب

8-4-1- خصوصی سازی محتوای وب
8-4-2- پیش بازیابی

8-4-3- بهبود طراحی سایت های وب

9- کاربردهای وب کاوی
9-1- تجارت الکترونیکی
9-2- موتورهای جستجو
9-3- حراجی در وب
نتیجه گیری
فهرست منابع
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

وب کاوی و پایان نامه مراحل آن و ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی

وب کاوی و پایان نامه مراحل آن و ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی

با افزایش چشمگیر حجم اطلاعات و توسعه وب، نیاز به روش ها و تکنیک هایی که بتوانند امکان دستیابی کارا به داده ها و استخراج اطلاعات از آنها را فراهم کنند، بیش از پیش احساس می شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم0/99 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی نرم افزار

وب کاوی و پایان نامه مراحل آن و ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی

 
 
چکیده:
 با افزایش چشمگیر حجم اطلاعات و توسعه وب، نیاز به روش ها و تکنیک هایی که بتوانند امکان دستیابی کارا به داده ها و استخراج اطلاعات از آنها را فراهم کنند، بیش از پیش احساس می شود. وب کاوی یکی از زمینه های تحقیقاتی است که با به کارگیری تکنیک های داده کاوی به کشف و استخراج خودکار اطلاعات از اسناد و سرویس های وب می پردازد. در واقع وب کاوی، فرآیند کشف اطلاعات و دانش ناشناخته و مفید از داده های وب می باشد. روش های وب کاوی بر اساس آن که چه نوع داده ای را مورد کاوش قرار می دهند، به سه دسته کاوش محتوای وب، کاوش ساختار وب و کاوش استفاده از وب تقسیم می شوند.  طی این گزارش پس از معرفی وب کاوی و پایان نامه مراحل آن، ارتباط وب کاوی با سایر زمینه های تحقیقاتی پایان نامه شده و به چالش ها، مشکلات و کاربردهای این زمینه تحقیقاتی اشاره می شود. همچنین هر یک از انواع وب کاوی به تفصیل مورد پایان نامه قرار می گیرند. برای این منظور مدل ها، الگوریتم ها و کاربردهای هر طبقه معرفی می شوند.
 
 
کلمات کلیدی:

وب کاوی

الگوریتم های کاوش

تکنیک های داده کاوی

استخراج داده های وب

سیستم های اطلاعاتی

 
 
 
 مقدمه
با توسعه سیستم های اطلاعاتی، داده به یکی از منابع پراهمیت سازمان ها مبدل گشته است. بنابراین روش ها و تکنیک هایی برای دستیابی کارا به داده، اشتراک داده، استخراج اطلاعات از داده و استفاده از این اطلاعات، مورد نیاز می باشد. با ایجاد و گسترش وب و افزایش چشمگیر حجم اطلاعات، نیاز به این روش ها و تکنیک ها بیش از پیش احساس می شود. وب، محیطی وسیع، متنوع و پویا است که کاربران متعدد اسناد خود را در آن منتشر می کنند. در حال حاضر بیش از دو بیلیون صفحه در وب موجود است و این تعداد با نرخ 7.3 میلیون صفحه در روز افزایش می یابد. با توجه به حجم وسیع اطلاعات در وب، مدیریت آن با ابزارهای سنتی تقریبا غیر ممکن است و ابزارها و روش هایی نو برای مدیریت آن مورد نیاز است. 
 
 
فهرست مطالب
1- مقدمه

2- مراحل وب کاوی

3- وب کاوی و زمینه های تحقیقاتی مرتبط

3-1- وب کاوی و داده کاوی
3-2- وب کاوی و بازیابی اطلاعات
3-3- وب کاوی و استخراج اطلاعات
3-4- وب کاوی و یادگیری ماشین

4- انواع وب کاوی

5- چالش های وب کاوی
6- کاوش محتوای وب

6-1- انواع کاوش محتوا در وب

6-1-1- طبقه بندی
6-1-2- خوشه بندی
6-1-3- سایر انواع کاوش محتوا در وب

6-2- رویکردهای کاوش محتوا در وب

6-3- الگوریتم های کاوش محتوا در وب
6-3-1- درخت تصمیم
6-3-2- شبکه عصبی
6-3-3- سایر الگوریتم های کاوش

7- کاوش ساختار وب

7-1- مدل های بازنمایی ساختار وب
7-1-1- مدل های مبتنی بر گراف
7-1-2- مدل های مارکو

7-2- الگوریتم های کاوش ساختار وب

7-2-1- HITS
7-2-2- Page Rank
7-2-3- الگوریتم جریان بیشینه
7-2-4- Average Clicks

7-3- کاربردهای کاوش ساختار وب

7-3-1- تشخیص اجتماعات وب
7-3-2- پیمایش وب
8- کاوش استفاده از وب

8-1- انواع داده های استفاده از وب

8-1-1- داده های سرورهای وب
8-1-2- داده های سرورهای پراکسی
8-1-3- داده های کلاینت

8-2- پیش پردازش داده های استفاده از وب

8-2-1- پاکسازی داده
8-2-2- تشخیص و بازسازی نشست
8-2-3- بازیابی ساختار و محتوا
8-2-4- قالب بندی داده
8-3- روش های کاوش استفاده از وب
8-3-1- قوانین انجمنی
8-3-2- الگوهای ترتیبی
8-3-3- خوشه بندی

8-4- کاربردهای کاوش استفاده از وب

8-4-1- خصوصی سازی محتوای وب
8-4-2- پیش بازیابی

8-4-3- بهبود طراحی سایت های وب

9- کاربردهای وب کاوی
9-1- تجارت الکترونیکی
9-2- موتورهای جستجو
9-3- حراجی در وب
نتیجه گیری
فهرست منابع
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی و هماهنگ سازی نمایی آن

رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی و هماهنگ سازی نمایی آن

این پایان نامه مقدمه ای بر شبکه های عصبی مصنوعی است گونه های مختلف شبکه های عصبی توضیح و شرح داده شده است و کاربرد های شبکه های عصبی، نظیر ANN ها در پزشکی بیان شده و همچنین سابقه ای تاریخی از آن به تفصیل آورده شده است


مشخصات فایل
تعداد صفحات82
حجم5/167 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته هوش مصنوعی

رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی و هماهنگ سازی نمایی آن

*ضمیمه شدن پاورپوینت پایان نامه در قالب 85 اسلاید و بصورت رایگان:)
 
چکیده:
این پایان نامه مقدمه ای بر شبکه های عصبی مصنوعی است. گونه های مختلف شبکه های عصبی توضیح و شرح داده شده است و کاربرد های شبکه های عصبی، نظیر ANN ها در پزشکی بیان شده و همچنین سابقه ای تاریخی از آن به تفصیل آورده شده است. همچنین رابطه بین چیزهای ساختگی و واقعی مورد پایان نامه قرار گرفته و در مورد آن توضیح داده شده است و به شرح مدل های ریاضی در رابطه با این موضوع و آنالیز رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی مکانیسم لرزش عضله و هماهنگ سازی نمایی شبكه های عصبی آشوبگونه با اغتشاش تصادفی و شناسایی شبكه های آشوبگونه آغشته به نویز بر مبنای شبكه های عصبی feedforward رگولاریزاسیون و همچنین شبکه های عصبی و الگوریتم های ژنتیک در تجارت  می پردازیم. 
 
 
کلمات کلیدی:

شبکه عصبی

شبکه عصبی مصنوعی

الگوریتمهای ژنتیک در تجارت

رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی

هماهنگ سازی نمایی شبكه های عصبی آشوبگونه

 
 
مقدمه:
شبکه‌های عصبی مصنوعی (Artificial Neural Network - ANN) یا به زبان ساده‌تر شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوینی برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش، و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت پیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده هستند. ایدهٔ اصلی این گونه شبکه‌ها (تا حدودی) الهام‌گرفته از شیوهٔ کارکرد سیستم عصبی زیستی، برای پردازش داده‌ها و اطلاعات برای یادگیری و ایجاد دانش است.
 
 عنصر کلیدی این ایده، ایجاد ساختارهایی جدید برای سامانهٔ پردازش اطلاعات است. این سیستم از شمار زیادی عناصر پردازشی فوق‌العاده بهم‌پیوسته با نام نورون تشکیل شده که برای حل یک مسئله با هم هماهنگ عمل می‌کنند و توسط سیناپس‎ها (ارتباطات الکترومغناطیسی) اطلاعات را منتقل می‎کنند. در این شبکه‌ها اگر یک سلول آسیب ببیند بقیه سلول‎ها می‌توانند نبود آنرا جبران کرده، و نیز در بازسازی آن سهیم باشند. این شبکه‌ها قادر به یادگیری‎اند. مثلاً با اعمال سوزش به سلول‎های عصبی لامسه، سلول‎ها یاد می‌گیرند که به طرف جسم داغ نروند و با این الگوریتم سیستم می‌آموزد که خطای خود را اصلاح کند. یادگیری در این سیستم‎ها به صورت تطبیقی صورت می‌گیرد، یعنی با استفاده از مثال‎ها وزن سیناپس‎ها به گونه‌ای تغییر می‌کند که در صورت دادن ورودی‎های جدید، سیستم پاسخ درستی تولید کند.
 
توافق دقیقی بر تعریف شبکه عصبی در میان محققان وجود ندارد؛ اما اغلب آنها موافقند که شبکه عصبی شامل شبکه‎ای از عناصر پردازش ساده (نورون‌ها) است که می‌تواند رفتار پیچیده کلی تعیین شده‎ای از ارتباط بین عناصر پردازش و پارامترهای عنصر را نمایش دهد. منبع اصلی و الهام بخش برای این تکنیک، از آزمایش سیستم مرکزی عصبی و نورونها (آکسون‎ها، شاخه‌های متعدد سلولهای عصبی و محلهای تماس دو عصب) نشأت گرفته‌است که یکی از قابل توجه‎ترین عناصر پردازش اطلاعات سیستم عصبی را تشکیل می‎دهد. در یک مدل شبکه عصبی، گره‎های ساده (بطور گسترده «نورون»)، «نورون‌ها»، «PEها» (عناصر پردازش) یا واحدها برای تشکیل شبکه‎ای از گره‎ها، به هم متصل شده‌اند. به همین دلیل به آن «شبکه‎های عصبی» اطلاق می‎شود. در حالی که یک شبکه عصبی نباید به خودی خود سازگاری‌پذیر باشد، استفاده عملی از آن بواسطه الگوریتم‌هایی امکان‌پذیر است، که جهت تغییر وزن ارتباطات در شبکه (به منظور تولید سیگنال موردنظر) طراحی شده باشد.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 2

فصل اول:    شبکه عصبی 3

یک شبکه عصبی مصنوعی چیست؟ 3
چرا از شبکه های عصبی استفاده می کنیم ؟ 4
شبکه های عصبی در مقابل کامپیوتر های معمولی 5
انسان و سلول های عصبی مصنوعی- در جستجوی شباهت ها 6
چگونه مغز انسان می آموزد ؟ 6
از سلول های عصبی انسانی تا سلول های عصبی مصنوعی 7
انواع یادگیری برای شبکه های عصبی 7
زمینه‌ای در مورد perceptron 10
Perceptron های ساده: 10
قدرت Perceptron 10
دنباله‌های Perceptron 11
قضیه بنیادی دنباله‌ها: 12
هوش جمعی 14
(Particle Swarm Optimitation(PSO: 15
Particle swarm Optimitation Algorithm: 16
 

فصل دوم:    یك شبكه عصبی جدید و كاربرد آن 17

یك شبكه عصبی جدید و كاربرد آن 17
معرفی 17
- نورون با خاصیت آشوبگونه : 18
- شكل شبكه: 19
-قانون آموزش شبكه: 21
- مدلسازی ژنراتور سنكرون دریایی 24
5-1  روش مدلسازی دینامیك 24
شكل 4. سیستم شناسایی ژنراتور سنكرون دریایی به وسیله شبكه عصبی 26
شكل 5. توان گشتاور ورودی و فركانس خروجی ژنراتور 27
نتایج مدلسازی 27
شكل 6. جریان تحریك ورودی و ولتاژ خروجی پایانه 28
شكل8. فركانس خروجی ژنراتور، شبكه و خطای بین آن ها 29
نتیجه فصل 29
شكل 9. ولتاژخروجی ژنراتور، شبكه و خطای بین آن ها 29
 

فصل سوم :  آنالیز رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی مکانیسم لرزش عضله 30

۱) معرفی 30
- منحنی طول - کشش 31
- شبکه های عصبی 32
ساختار برگشتی 32
شکل ۲. شبکه برگشتی. 33
مقایسه با مدل های دیگر 33
نتایج تجربی 33
نمودار دوشاخه شدن 33
شکل ۳. نمودار دو شاخه شدن. 34
شکل ۵. نمودار دو شاخه شدن ۱&#۹۴۵; نسبت ۲&#۹۴۵; 35
تغییرات طیف 35
شکل ۶. حساسیت به شرط اولیه.(a : ۰.۲ نسبت به ۰.۲۰۰۱( 36
- نتیجه فصل 37
 

فصل چهارم:   هماهنگ سازی نمایی شبكه های عصبی آشوبگونه با اغتشاش تصادفی 38

1- معرفی 38
2- نمادها و مقدمات 39
3- نتایج مهم 44
اثبات تئوری 1 : 47
شكل 5. نرخ هماهنگ سازی نمایی سیستم با خطای دینامیك. 56
شكل 6. دینامیك های سنكرون نشده در فضای حالت. 56
 

فصل پنجم : شناسایی شبكه های آشوبگونه آغشته به نویز بر مبنای شبكه های عصبی feedforward رگولاریزاسیون 57

2-  شبكه های feedforward رگولاریزاسیون 58
3-  طراحی شبیه سازی 60
3-1 سیستم آشوبگونه مورد پایان نامه 60
3-2  تولید دیتا 60
3-3  روش های ارزیابی شبكه آموزش یافته 61
4- شبیه سازی ها 62
شكل 3. منحنی رگولاریزاسیون (α = 0.5) 64
شكل4. جذب كننده شبكه آموزش یافته (α = 0.5) 64
6-  نتیجه 64
 

فصل ششم : شبکه های عصبی و الگوریتم های ژنتیک در تجارت 64

فناوری شبکه عصبی 67
فناوری الگوریتم ژنتیک 71
مروری بر کاربردهای تجاری 72
بازاریابی 73
بانکداری و حوزه های مالی 75
سایر حوزه های تجاری 78
مزایای استفاده از این فناوریهای هوش مصنوعی 78
نتایج 79
منابع 80
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی

نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی

مدیریت سازمانی تأکید فزاینده ای بر ارزیابی صرفه اقتصادی، کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی دارد حسابرسی عملکرد به عنوان ابزاری برای این ارزیابی به کار می رود


مشخصات فایل
تعداد صفحات78
حجم0/179 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی،کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی

 
*قابل استفاده برای رشته حسابداری و اقتصاد
 
چکیده: 
سیستم اقتصادی یک کشور به میزان قابل توجهی به تصمیم گیریهای مدیریت در واحدهای اقتصادی بستگی دارد. بدیهی است این تصمیم گیریها نقش تعیین کننده ای در میزان درآمد های اقتصادی و ثمر بخش بودن فعالیتهای تعیین شده و استفاده بهینه از امکانات تولیدی و خدماتی مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی کشور دارند. لذا اصولاً صاحبان سهام و یا نمایندگان آنها همواره می خواهند بدانند که آیا مدیران اجرایی در تصمیم گیریهای خود صحیح عمل کرده اند یا خیر؟ و آیا توانسته اند از امکانات موجود حداکثر استفاده را کنند یا خیر؟ آیا در موسسات افزایش کارایی و رعایت صرفه اقتصادی انجام شده است؟ امروز در محیط اقتصادی که دارای نظامهای متعدد و ابعاد گوناگون است، مدیریت سازمانی تأکید فزاینده ای بر ارزیابی صرفه اقتصادی، کارآیی و اثر بخشی عملیات سازمانی دارد. حسابرسی عملکرد به عنوان ابزاری برای این ارزیابی به کار می رود. در محیطهای رقابتی ضروری است تا مدیران با استفاده از فرایند ارزیابی عملکرد به هدایت صحیح امور در مسیر پیشرفت کار و در جهت اهداف و استراتژی های مورد نظر سازمان به شیوه ای آگاهانه بپردازند.
 
 
کلمات کلیدی:

حسابرسی عملکرد

اثر بخشی عملیات سازمانی

نقش حسابرسی عملکرد در ارزیابی اقتصادی

 
 
 
 
فهرست مطالب

فصل اول:مفاهیم حسابرسی

مقدمه
حسابرسی چیست ؟
نظریه شبه قضائی
نظریه مسئولیت اجتماعی
نظریه مباشرت و نظارت
انواع حسابرسی
انواع حسابرسی از نظر تابعیت سازمانی
انواع حسابرسی از نظر نوع رسیدگی
تحول در متدولوژی حسابرسی
وظیفه حسابرس خارجی
تحول هدف های حسابرسی
نقش اصلی حرفه ی حسابرسی
انواع حسابرسی
حسابرسی از نظر دلیل ارجاع کار
انواع حسابرسان
 

فصل دوم :فلسفه حسابرسی

نقش عام اجتماعی رسیدگی و حسابرسی
نقش خاص اجتماعی حسابرسی
حاکمیت شرکتی
چارچوب نظری حاکمیت شرکتی
تئوری نمایندگی
تئوری هزینه معاملات
تئوری هزینه ی معاملات در برابر تئوری نمایندگی
تئوری ذی نفعان
تئوری ذی نفعان در برابر تئوری نمایندگی
قدرت و نقش اجتماعی حسابرسی
نقش اقتصادی کلی رسیدگی و حسابرسی
نقش اقتصادی خاص حسابرسی
تقریر ادبیات نقش اقتصادی حسابرسی
نفع شخصی اقتصادی و رسیدگی
نقش روانشناسی رسیدگی و حسابرسی
 

فصل سوم:فرضیات بدیهی حسابرسی

فرضیات بدیهی توجیه کننده حسابرسی
فرضیات بدیهی رفتاری حسابرسی
فرضیات بدیهی کارکردی حسابرسی

 

فصل چهارم :حسابرسی مالی و مالیاتی در محیط تجارت الکترونیک

عوامل موثر بر بهرهوری نیروی انسانی شاغل در موسسه های حسابرسی
موانع و مشکلات بهبود بهره وری
اهمیت ارتقای بهره وری
عوامل موثر بر بهره وری
توسعه حسابرسی عملکرد و بهبود مدیریت در بخش دولتی
منظور از حسابدهی دولتی چیست ؟
 

فصل پنجم:حسابرسی دولتی در حاکمیت شرکتی یا نظام راهبری سازمانی دولتی

اصول نظام راهبری
حسابرسی بخش دولتی
نقش های حسابرسی
انواع حسابرسی و خدمات در حسابرسی دولتی
ادامه نقش های حسابرسی
خط مشی گزارشگری حسابرسان دولتی
نتیجه گیری
منابع و مأخذ

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()