نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه آن با سیستم کنترل گسترده

نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه آن با سیستم کنترل گسترده

در این پایان نامه به نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه آن با سیستم کنترل گسترده می پردازیم


مشخصات فایل
تعداد صفحات155
حجم3/65 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی صنایع

نقش اسکادا در اتوماسیون و شبکه های صنعتی و مقایسه آن با سیستم کنترل گسترده

 
*قابل استفاده برای گروه برق و الکترونیک
 
چکیده:
سامانه سرپرستی و گردآوری داده یا اسکادا ( SCADA: Supervisory Control And Data Acquisition) به سامانه‌های کنترل و اندازه‌گیری در مقیاس بزرگ اطلاق می‌شود.معمولاً منظور از اسکادا یک سامانهٔ مرکزی است که نظارت و واپایی یک سایت یا سیستم گسترده در فواصل زیاد (در حد چندین کلیومتر) را بر عهده دارد.[۱]در یک سیستم اسکادا اتاق کنترل می‌تواند بر پایهٔ داده‌های بدست‌آمده دستورهای لازم را صادر کند. همچنین این داده‌ها در یک سیستم ثبت اطلاعات یا سیستم مدیریت پایگاه داده ذخیره می‌شوند که معمولاً قابلیت ترسیم نمودار و تحلیل اطلاعات را هم دارد.[۲]
 
سیستم‌های اسکادا برای مونیتور کردن یا کنترل فرایندهای شیمیایی، حمل و نقل، سیستم‌های آبرسانی شهری، کنترل تولید و توزیع انرژی الکتریکی و در خطوط نفت و گاز و سایر فرایندهای گسترده و توزیع یافته استفاده می‌شود.SCADAیا Supervisory Control And Data Acquisition به سامانه گردآوری داده از نقاط گوناگون و مانیتورینگ ، کنترل آن می باشد. اسکادا از بنیاد کلی دستگاه های کنترل پراکنده (Disctributed Control Systems) پیروی می کند.
 
گرچه هردو سامانه بر پایه یک هدف بنا شده اند، تفاوتهای برجسته ای نیز باهم دارند. از این تفاوتها می توان نوع کاربرد و کارآیی این سامانه ها را نام برد. سامانه SCADA همانگونه که از نام آن پیداست یک دستگاه کنترل کامل نیست بلکه برای انجام سرپرستی پایان نامه بر کنترل و گرد آوری اطلاعات پی ریزی شده و خواسته های اولیه و طراحی و پدیدآوری آن پایش (Monitoring)، سرپرستی در تصمیم گیری در کنترل و هشدار و آژیر (Alarm Handling) در زمان های مورد نیاز از راه یک کیان یکـتا و جامع می باشد.هسته بنیادی این سامانه بسته های نرم‌افزاری پیشرفته ای هستند که برروی سخت افزار های استوان و مشخصی همچون PLC ها ویا RTU نهاده شده اند.
 
 
کلمات کلیدی:

سیستم کنترل اسکادا

سیستم کنترل گسترده

اسکادا در سیستم های قدرت

مانیتورینگ و اتوماسیون صنعتی

 
 
 
مقدمه
اطلاعات فرستاده یا دریافتی از سوی RTU از راه خط ارتباطی و PLC یا مرکز دیسپاچینگ (dispatching center) جابجا می شود. این اطلاعات نخست از سوی یک مودم (برای هر RTU تبدیل به داده سریال همزمان (Synchron) شده و سپس توسط کارت CIU ارتباط سنکرون به نحو مناسب به ارتباط سنکرون تبدیل می شود. دانستار بگونه همزمان با رایانه صنعتی مرتبط شده و از راه شبکه با رایانه Master داد و ستد می شود. پروتکل پیوند کیان و RTU پروتکل استوان HDLC خواهند بود. کالاهای مخابراتی که دارای مودم می باشد درون یک کابینت با اندازه مناسب نهاده می شوند. برای پیوند با پراکنشگاه بالا دست نیز دو عدد مودم و یک رایانه با نام Communication sever به کار گرفته می شوند. این پیوند می تواند به یکی از روشهای زیر باشد:
 
1- خط سفارشی (Leased Line)
2- رادیویی
3- مایکروویو
4- PLC
5- فیبر نوری
 
از بین این روشها، بافت نوری و مایکروویو، از بهترین آنها می باشد ولی به دلیل هزینه بالای آنها، کمتر به کار گرفته می شوند. [۴]
 
 
 
فهرست :

فصل اول مانیتورینگ و اتوماسیون صنعتی

فصل دوم شبکه های صنعتی

فصل سوم سیستم های کنترل گسترده

فصل چهارم اسکادا

فصل پنجم سخت افزارهای اسکادا

فصل ششم اسکادا در سیستم های قدرت

 
 
 

دانلود پایان نامه های اسکادا:

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

الزامات و شاخصهای توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزان شهری در این عصر

الزامات و شاخصهای توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزان شهری در این عصر

پایان نامه حاضر به پایان نامه الزامات و شاخصهای توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزان شهری در این عصر در قالب 3 بخش می پردازد


مشخصات فایل
تعداد صفحات44
حجم0/91 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت و برنامه ریزی شهری

الزامات و شاخصهای توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزان شهری در این عصر

 
*قابل استفاده برای برای رشته های جغرافیا، عمران و معماری
 
چکیده:
توسعه پایدار به مفهوم حرکت بر محور انسان-محیط است و توسعه امکانات اقتصادی با توجه به ملاحظات محیطی و عدالت اجتماعی را مورد توجه قرار می دهد. توسعه پایدار پس از مشکلات ایجاد شده از توسعه صرفا اقتصادی پس از جنگ جهانی مطرح گردید. جایی که توسعه بی رویه باعث اختلافات طبقاتی و مشکلات زیست محیطی عدیده ای شده و مسیر توسعه به ابعاد محیطی و اجتماعی کمتر از اقتصادی بها داده بود.
 
با توسعه روزانه شهری شدن زندگی بشر مفاهیم مربوط به توسعه پایدار به این حیطه وارد گردید و توسعه پایدار شهر محصول نگاه های جدید به عدالت اجتماعی;فضایی و محیطی نسبت به شهر است. شهرها در سال 2020 جمعیتی معادل 75 درصد کل جهان را در عینی در خود جای خواهند داد که تقریبا 2 درصد از فضای شهری را در اختیار دارند. بنابر این این تراکم عجیب و بی سابقه جمعیت و نیاز عمومی به جذب منابع اساسی منجر به بهره برداری های غیر طبیعی از منابع محلی و استثمار منابع همسایگی خواهد شد. آثار این توسعه با پس ماند های غیر قابل پیش بینی به جای مانده از شهرها ادامه داشته و آلودگی ها و بیماری ها و گونه های زندگی حاشیه ای جدید محصول این توسعه خواهد بود.
 
پایان نامه حاضر به پایان نامه الزامات و شاخصهای توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزان شهری در این عصر در قالب 3 بخش می پردازد.
 
 
کلمات کلیدی:

شهر پایدار

توسعه پایدار

شهر اکولوژیک

توسعه شهری پایدار

محیط زیست شهری

 
 
 
 
فهرست مطالب
الزامات و شاخصهای توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزان شهری در این عصر 1
چکیده: 2
کلمات کلیدی: 3
برنامه ریزی شهری بر اساس توسعه پایدار 3

بخش اول:توسعه پایدار 3

بنابر این راه کارهای زیر به عنوان راه کارهای توسعه پایدار شهری مطرح است : 3
پیش فرض های توسعه پایدار شهری: 4
طراحی پایدار در ساختار شهری بر مینای سه اصل اساسی شكل می گیرد: 5
دسته بندی نظری دیدگاه های توسعه شهری 5
دیدگاههای جدید در توسعه پایدار شهری: 11
توسعه اکروپلتین : 13

بخش دوم: الزامات و شاخص های توسعه شهری پایدار 15

مقدمه: 15
مفهوم توسعه پایدار: 16
مفهوم توسعه پایدار شهری 20
شاخص های توسعه پایدار شهری: 25

بخش سوم: نقش برنامه ریزان شهری در عصر توسعه پایدار 30

مقدمه: 30
نظریه توسعه پایدار 31
نظریه توسعه پایدار شهری 33
برنامه ریزی شهری و توسعه پایدار 34
شهر اکولوژیک 38
طراحی اکولوژیکی با مفهوم پایداری باید همخوان باشد. بر این اساس نوع طراحی باید از اصول زیر تشکیل شده باشد: 39
شهر پایدار 39
نتیجه: 40
منابع: 41
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع

تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع

این پایان نامه بصورت مفصل اصول،رویکردها و مراجع تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا را پایان نامه می کند


مشخصات فایل
تعداد صفحات87
حجم0/268 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته حقوق

تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع

 
چکیده
تفسیر قانون اساسی اگرچه از نظریة کلّی تفسیر قانون مستثنا نیست اما به ‌دلیل همسنگی با متن قانون اساسی و همبستگی با مسائل سیاسی، اجتماعی از پویایی و برجستگی خاصی برخوردار است. همین ویژگی‌ها موجب شده‌است، از یک‌طرف در نظام‌‌های سیاسی گوناگون مراجع متنوعی برای آن در نظر گرفته شود و از طرف دیگر دو نظام حقوقی مطرح جهان روش‌های گوناگونی را برای توصیف و طبقه‌بندی رویکرد‌های تفسیری این حوزه پیشنهاد ‌نمایند؛ مکاتب تفسیری نظام حقوقی«رمی- ژرمنی»- مبتنی بر سیر علمی- تاریخیِ تحول تفسیر قانون مدنی در فرانسه- عبارت‌اند از:
مکتب تحت اللفظی، مکتب تاریخی و مکتب علمی‌آزاد؛ و رویکرد‌های تفسیری نظام «کامن‌لا»- مبتنی بر تجربة عملی و مطالعات فلسفی و زبانی- عبارت‌اند از: متن‌گرایی، اصل‌گرایی و عمل‌گرایی. 
 
اگرچه به‌دلیل نحوة انتخاب اعضا دیوان‌ عالی ایالات ‌متحده مرجعی سیاسی- قضایی محسوب می‌شود و شورای‌ نگهبان جمهوری ‌اسلامی ‌ایران مرجعی قانونی با گرایشات فقهی و حقوقی است، اما هر دو از رویکرد‌های مختلف تفسیری بهره می‌گیرند و ادبیات تفسیری نظام «کامن‌لا» بهتر از مکاتب تفسیری مطرح در نظام حقوق نوشته می‌تواند رویکرد‌های هر دو مرجع را توصیف کند.
 
 
کلمات کلیدی:

متن‌گرایی

اصل‌گرایی

عمل‌گرایی

تفسیر قانون اساسی

دیوان عالی ایالات متحده

شورای نگهبان قانون اساسی

 
 
 
مقدمه
اصول منطقی حاكم بر تغییر قانون‌اساسی را به دو شكل می‌توان مطرح كرد: یكی به صورت واردشدن در اصول منطقی تفسیر از حیث الفاظ و اصول عملیه، چنان‌كه در علم اصول مطرح است... اما این بحث قدیمی است و علاوه بر این، درددل‌های ما را هم بیان نمی‌كند. بنابراین، ما از اینجا آغاز می‌كنیم كه تفسیر چیست؟ بعضی‌ها تصور می‌كنند كه تفسیر به‌معنای تأویل و منحرف‌كردن است، اما این تصور اشتباه است و این‌گونه نیست، تفسیر یعنی تعیین معنای یك متن و قلمرو آن در مقام اجرا.بعضی مسائل و قضایا روشن هستند و تنها باید مصداق اجرایی ‌آن را معین كرد، مثلاً مجازات قتل عمد اعدام است یا ۱۸ سال، سن رشد است كه در این موارد كبرای قیاس روشن است. چنان‌كه در این مثال‌ها معانی قتل عمد مجازات، اعدام، سن رشد و ۱۸ سال مشخص است و تنها باید صغرای قیاس را یافت.
 
در غالب موارد، مفهوم نامعین و مبهم است. اما، ما در كبرای قیاس مشكل داریم و برای مفهوم‌شدن آن به احتجاج فكری و تأمل فكری نیازمندیم. مثلاً قانون می‌گوید: "تصرف، اماره مالكیت است." آیا تصرف فقط مادی است یا معنوی؟ آیا اماره تصرف محدود به جایی است كه سابقه ملكیت معلوم نباشد یا در جایی‌كه معلوم هست هم مدخلیت دارد؟پس در این موارد باید كبرای قیاس مشخص شود و بعد به وضع صغرا بپردازیم. جرم سیاسی مصداقی از این گروه این‌چنینی است كه باید ببینیم جرم سیاسی یا جرم مطبوعاتی چیست؟ محاكم دادگستری كدامند؟ آیا دادگاه‌های انقلاب هم جزوی از محاكم دادگستری هستند؟... بعد از روشن‌شدن كبرای قیاس نوبت به صغرا می‌رسد، یعنی معین كنیم شخصی كه جرم سیاسی منتسب به اوست آیا مرتكب جرم شده است یا خیر؟
 
 
 
فهرست مطالب
تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا؛اصول،رویکردها و مراجع 1
چکیده 3
کلیدواژگان 3

اصول منطقی حاکم بر تفسیر قانون‌اساسی

●صلاحیت تفسیر؛ لازمه اجرای حكم 4

اهمیت تفسیر قانون‌اساسی و اصول مستخرج از آن 5

●شناخت هدف تفسیر 6
●اصول كلی مادی 7
●حمل الفاظ بر معانی عرفی 8
●اهمیت تشریفات در حقوق مردمی 9

 

بخش اول:موضع و رویکرد تفسیر قانون اساسی ایران و آمریکا

مقدمه 10

1.     رویکرد‌های تفسیر قانون اساسی 12

1-1.     مکاتب تفسیری نظام حقوقی رمی- ژرمنی 12

1.1.1.مکتب تفسیر تحت اللفظی 13
2.1.1. مکتب تاریخی 16
1-1-3. مکتب تحقیق علمی آزاد 19
1-2.     مکاتب تفسیری نظام «کامن‌لا» 21
1-2-1. متن‌گرایی 22
1-2-3.اصل‌گرایی 24
1-2-3. غیر اصل‌گرایی 26

2.رویکرد‌های تفسیری شورای‌ نگهبان و دیوان‌ عالی ایالات ‌متحده 32

2-1. رویکرد‌های تفسیری دیوان‌عالی ایالات متحده 33
2-1-1. متن‌گرایی در آرایدیوان‌عالی ایالات متحده 33
2-1-2.اصل‌گراییدر آرای دیوان‌عالی ایالات متحده 35
2-1-3. عمل‌گراییدر آرای دیوان‌عالی ایالات متحده 38

2-2.رویکرد‌های تفسیری شورای ‌نگهبان 40

2-2.متن‌گرایی در آرای شورای‌ نگهبان 40
2-2-2.اصل‌گرایی در آرای شورای نگهبان 42
2-2-3.عمل‌گرایی در آرای شورای نگهبان 45
 

بخش دوم:مراجع تفسیر قانون اساسی در ایران و آمریکا 51

1-               مراجع تفسیر قانون اساسی 53
1-1.      مراجع(نظارت و) تفسیر قضایی قانون اساسی 54

1-1-1- مدل غیر متمرکز نظارت و تفسیر قضایی 55

1-1-2. مدل متمرکز نظارت و تفسیر قضایی 56
1-2. مراجع تفسیرِ قانونی قانون اساسی 57

2. جایگاه حقوقی، ساختار و آیین تفسیر شورای ‌نگهبان و دیوان عالی ایالات ‌متّحده 59

2-1. جایگاه حقوقی، ساختار و آیین تفسیر شورای‌ نگهبان 59
2-1-1. پیشینة تفسیر قانون اساسی در شورای نگهبان 59
2-1-2. ساختار شورای نگهبان 61
2-1-2-2. حقوق‎دانان 63

2-1-3. وظایف و کارکردهای شورای نگهبان 63

2-1-4. آیین تفسیر شورای نگهبان 66

2-2. جایگاه حقوقی، ساختار، کارکرد و آیین تفسیر دیوان عالی ایالات متّحده 68

2-2-1. پیشینة تفسیر قانون اساسی در دیوان عالی ایالات متحده 69
2-2-3. وظایف و کارکردهای دیوان عالی ایالات متّحده 71
2-2-4. آیین تفسیر دیوان عالی ایالات متحده 72
نتیجه‌گیری 74
منابع 77
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی با روشهای فراابتکاری

حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی با روشهای فراابتکاری

حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی با روشهای فراابتکاری


مشخصات فایل
تعداد صفحات103
حجم0/566 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر

حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی با روشهای فراابتکاری 

 
چکیده:
در این تحقیق  یک مسئله زمانبندی در محیط جریان کارگاهی و با بهره گیری از شرایط دنیای واقعی در یک گروه مشخص از صنایع مطرح و حل می شود. در نهایت نیز به منظور مقایسه جامع تر، با حذف برخی فرضیات و نزدیک شدن به مسائل شناخته شده در ادبیات موضوع، روشهای فراابتکاری موثری توسعه داده می شود که برتری محسوسی نسبت به بهترین روشهای موجود دارد. 
 مسئله اصلی ابتدا مطرح و در ادامه روش ابتکاری جهت حل آن ارائه می گردد.جهت حل مسئله جریان کارگاهی مربوطه روشهای فراابتکاری مختلفی شامل الگوریتم ژنتیک ترکیبی، الگوریتم بهینه سازی جامعه مورچگان ترکیبی و الگوریتم الکترومغناطیس ترکیبی توسعه داده شده است که در هر بخش دقت و سرعت روشهای توسعه داده شده با بهترین روشهای موجود ارزیابی شده است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

مسایل زمانبندی

زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی

حل مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی

 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول:توضیحات
1-1- مقدمه 2
واژگان کلیدی 3
افق بر نامه ریزی 7
شکل1-1 پنجره زمانی گسسته (در هر پریود زمانی تنها یک محصول تولید می شود) 7
شكل 1-2 جریان کارگاهی 8
شكل 1-4 سیستم خط تولید عمومی 10
شكل 1-6 هر ماشین می تواند یك كارگاه مستقل باشد 12
1-2- محدوده تحقیق و اهداف آن 12
1-3- مرور ادبیات 21

 

فصل2:حل مسائل زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی با بکارگیری روشهای فراابتکاری ترکیبی 37

3-1- مقدمه 37
لحاظ نمودن معیار زمان ختم کل به عنوان تابع هدف 38

3-2- الگوریتم ژنتیک 38

3-3- مدل ریاضی 40
3-4- الگوریتم ژنتیک ترکیبی 42

شکل 3-1 نمودار الگوریتم ژنتیک ترکیبی 43

3-4-1- جوابهای اولیه 44
3-4-2- بهبود 45
3-4-3- ارزیابی 46
3-4-4- انتخاب 47
3-4-5- عملگرهای ژنتیکی 48
3-4-5-1- درجه عبور5 48
3-4-5-2- جهش ابتکاری 50
3-4-5-3- جهش وارونه 50
شکل 3-3 عملگر عبور 50
3-5- نتایج محاسباتی 51
شکل 3-6 منحنی همگرایی جهت نمایش تاثیر تعداد تکرارها در HGA در کیفیت جواب نهایی 55

3-6- بهینه سازی جامعه مورچگان 55

3-7-1- تشخیص اولیه 58
3-7-2- قانون انتقال1 60
3-7-3- جستجوی محلی 60
3-7-4- به روز رسانی فرومون ها 61
3-7-5- معیار توقف 62
جدول 3-2 ارزش PM برای مطالعه مقایسه ای بین روشها (زمانها به ثانیه می باشد) 67
شکل 3-7 اختلاف میان روش ابتکاری و بهترین روش میان همه روشها برای هر الگوریتم در هر مسئله 68

جدول 3-3 مطالعه مقایسه ای بین HACO و HGA 71

شکل 3-8 منحنی همگرایی جهت کلاس 28 و با جود فرآیند جستجوی محلی 72
شکل 3-9 منحنی همگرایی جهت کلاس 28 و بدون جود فرآیند جستجوی محلی 72

3-9- الگوریتم الکترومغناطیس 73

3-10- الگوریتم الکترومغناطیس ترکیبی 76

3-11- نتایج محاسباتی 82
جدول 3-4 ارزش PM برای مطالعه مقایسه ای بین روشها (زمانها به ثانیه می باشد) 85
شکل 3-10 اختلاف میان روش ابتکاری و بهترین روش میان همه روشها برای هر الگوریتم در هر مسئله 86
جدول 3-5 مطالعه مقایسه ای بین HACO و HGA 88
شکل 3-11 منحنی همگرایی جهت کلاس 28 و با جود فرآیند جستجوی محلی 89
شکل 3-12 منحنی همگرایی جهت کلاس 28 و بدون وجود فرآیند جستجوی محلی 89
3-12- نتیجه گیری 90
منابع 92
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی

مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی

مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی


مشخصات فایل
تعداد صفحات77
حجم0/440 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر

مدل سازی و حل مساله زمانبندی جاب شاپ جایگشتی

 
چکیده:
    مسئله جریان کارگاهی جایگشتی نخستین با بوسیله جانسون [7] پایان نامه شد و از آن زمان روشهای ابتکاری و فراابتکاری متعددی در این فضا ارائه شده است. الگوریتم جانسون بدون در نظرگیری زمانهای تنظیم، زمان پردازش آخرین کار بر روی آخرین ماشین را برای حالت وجود دو ماشین کمینه می کند که این الگوریتم در شرایط خاص، قابل تعمیم به حالت سه ماشین نیز می باشد. مسئله جریان کارگاهی کلاسیک با  معیار زمان ختم کل به دلیل کاربرد وسیع آن در عمل همواره مورد توجه محققین بوده است. این مسئله، به جهت تشریح و فرموله سازی، ساده می باشد ولی حل مسائل دنیای واقعی به دلیل بزرگ بودن آنها با روشهای قطعی ناکارآمد بوده و همواره ارائه روشهای ابتکاری در این حوزه مورد توجه بوده است. یکی از مواردی که موجب تفکیک تحقیقات در این زمینه شده است ماهیت آماده سازی قطعات است.  
 
    آماده سازی شامل کلیه فعالیتهایی است که جهت راه اندازی ماشین، فرآیند و یا یک سیکل باید انجام گیرد [8]. فعالیت هایی چون دستیابی به ابزار، تنظیم و سوار کردن قطعه، عودت ابزار، تمیزکاری، تنظیم دستگاه و تست می توانند در زمره عملیاتهای مرتبط با آماده سازی قرار گیرند. در بسیاری از تحقیقات گذشته عملیات آماده سازی (اعم از هزینه و زمان) یا نادیده گرفته شده اند و یا به عنوان بخشی از زمان فرآیند لحاظ شده است. چنین فرضیاتی برای برخی از مسائل زمانبندی معقول به نظر می رسد ولی در بسیاری از موارد عملیات آماده سازی باید به صورت مستقل منظور شود. منفک نمودن زمان تنظیم از زمان پردازش، باعث بهبود عملکرد در تصمیم گیری ها خواهد بود [9].
 
 این مبحث به خصوص در تکنیک ها و فلسفه های نوین مدیریت تولید مثل تولید به موقع1، تکنولوژی تولید بهینه2، تکنولوژی گروهی3، تولید سلولی4 و رقابت بر پایه زمان، کارا می باشد [9]. در ارتباط با این عملیاتها یا زمان (هزینه) تنظیم صرفا به کاری که باید تنظیم شود وابسته است و یا این زمان علاوه بر کار مطروحه، به کاری که بلافاصله قبل از آن پردازش شده نیز وابسته است. مورد نخست تحت عنوان توالی های مستقل5 و مورد دوم تحت عنوان توالی های وابسته6 شناخته می شوند. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

جریان کارگاهی جایگشتی

حل مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی

مدلسازی مساله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی

 
 
فهرست مطالب
فصل اول:معرفی
1-1- مقدمه 1
واژگان کلیدی 3
افق بر نامه ریزی 7
شکل1-1 پنجره زمانی گسسته (در هر پریود زمانی تنها یک محصول تولید می شود) 7
شكل 1-2 جریان کارگاهی 8
شكل 1-4 سیستم خط تولید عمومی 10
شكل 1-6 هر ماشین می تواند یك كارگاه مستقل باشد 12
1-2- محدوده تحقیق و اهداف آن 12
1-3- مرور ادبیات 21
 

فصل 2:مدلسازی و حل جنبه ای جدید از مسئله زمانبندی جریان کارگاهی جایگشتی 37

2-1- مقدمه 37
2-2- مدلسازی مسئله 39
متغیرهای تصمیم: 40
شکل 2-1 دو دیاگراف ساده جهت مسئله با سه سفارش 48
شکل 2-2 فرآیند حذف کمانهای زائد از D1 و D2 49
مرحله ساخت 53
مرحله بهبود 54
2-4- نتایج محاسباتی 57
2-4-1- موارد تستی 57
2-4-2- كارآمدی روشهای ابتكاری 59
جدول 2-2 کاهش زمان حل در روش MM با لحاظ کردن جواب اولیه HSA به عنوان جواب اولیه 62
جدول2-3 تست t جهت ارزیابی معنادار بودن اختلافات 63
شکل 2-3 منحنی همگرایی برای LSU100 با استفاده از جواب اولیه 64
شکل 2-4 منحنی همگرایی برای SSU100 با استفاده از جواب اولیه 64
شکل 2-5 منحنی همگرایی برای LSU100 بدون استفاده از جواب اولیه 64
شکل 2-6 منحنی همگرایی برای SSU100 بدون استفاده از جواب اولیه 65
2-5- نتیجه گیری 65
منابع 66
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

پایان نامه سیستمهای کنترل و نقش آنها در صنعت

پایان نامه سیستمهای کنترل و نقش آنها در صنعت

پایان نامه سیستمهای کنترل و نقش آنها در صنعت


مشخصات فایل
تعداد صفحات161
حجم2/11 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی صنایع

پایان نامه سیستمهای کنترل و نقش آنها در صنعت

 
 چکیده :
 
سیستم کنترل صنعتی( Industrial control system ) به مجموعه ای از سیستم های کنترل گفته می شود که در صنایع مختلف کاربرد دارد مانند کنترل سرپرستی و گردآوری داده (اسکادا)،سیستم کنترل توزیع‌شده (دی سی اس) و سیستم کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر (پی ال سی) که در واحد های صنعتی کوچکتر کاربرد دارد،از جمله این سیستم ها هستند.در هر صنعتی اتوماسیون سبب بهبود تولید می گردد كه این بهبود هم در كمیت ومیزان تولید موثر است و هم در كیفیت محصولات.هدف از اتوماسیون این است كه بخشی از وظایف انسان در صنعت به تجهیزات خودكار واگذار گردد. در یك سیستم اتوماتیك عملیات شروع،تنظیم و توقف فرایندبا توجه به متغیر های موجود توسط كنترل كننده سیستم انجام می گیرد.                                                                                            
 
كنترلر مغز متفكر یك پردازش صنعتی است و تمامی فرامینی راكه یك متخصص در نظر دارد اعمال كند تا پروسه، جریان استاندارد خود را در پیش گیرد و نهایتا پاسخ مطلوب حاصل شود از طریق كنترلر به سیستم فهمانده می شود.
 
یك كنترلر چگونه عمل می كند؟
 در ابتدا سیگنال خروجی از سنسور وارد كنترلر می شود و با مقدار مبنا مقایسه می گردد و نتیجه مقایسه كه همان سیگنال خطا می باشد، معمولا در داخل كنترلر هم تقویت شده و هم بسته به نوع كنترلر و پارامترهای مورد نظر، عملیاتی خاص روی ان انجام می گیرد سپس حاصل این عملیات به عنوان سیگنال خروجی كنترل كننده به بلوك بعدی وارد می شود. مقایسه سیگنالها و تقویت اولیه در همه كنترلر ها صرف نظر از نوع انها انجام می گیرد ،در واقع این عملیات بعدی است كه نوع كنترلر را مشخص می كند.
 
 
 PLCاز عبارت Programmable Logic Controller به معنای كنترل كننده قابل برنامه ریزی گرفته شده است.PLC كنترل كننده ای است نرم افزاری كه در قسمت ورودی، اطلاعات را بصورت باینری دریافت و آنها را طبق برنامه ای كه در حافظه اش ذخیره شده پردازش می نماید و نتیجه عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت فرمانهایی به گیرنده ها و اجرا كننده های فرمان ، ارسال می كند.
 
به طور كلی چهار سیستم كنترلی وجود دارد:
1.سیستمهای رله ای از قدیمی ترین سیستم كنترلی هستند. در این سیستمها كلیه عملیات كنترلی با استفاده از رله ها انجام می پذیرد.
2.سیستمهای كنترلی مبنی بر مدارهای منطقی. در این سیستم ها از دروازه های منطقی و تراشه های كوچك برای پیاده سازی عملیات منطقی استفاده می شود.
3.كنترل با كامپیو تر شخصی
4.كنترل مبنی بر PLC.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

سیستم های کنترل صنعتی

عملکرد سیستم های کنترل صنعتی

ساختار سیستم های کنترل صنعتی

 
 
 
 
 
 
 
فهرست
مقدمه

فصل اول :« مقدمه ای بر سیستم های كنترل »      

کنترل و اتوماسیون         

انواع فرایندهای صنعتی    

استراتژی کنترل   
انواع کنترلرها   
سیر تکاملی کنترل کننده ها    

فصل دوم :« انتقال اطلاعات در صنعت »

معماری شبکه    
استانداردهای معروف لایه فیزیکی شبکه های صنعتی   

معرفی واسط های انتقال و عوامل موثر در انتقال   

پروتکل ها و استانداردها       

فصل سوم :« کنترل کننده های برنامه پذیر PLC »   

سخت افزار PLC    

زبان های برنامه نویسی PLC     

ارتباط بین چندین PLC   

فصل چهارم :« سیستم های کنترل گسترده DCS »         

ساختار سیستم های DCS   
سطوح کاری      
اصول کاری سیستم های DCS   
کاربردها   

فصل پنجم :« سیستم های اتوماسیون APACS » 

Controller Configuration Software
سخت افزار سیستم APACS   
بسته های نرم افزاری APACS
بسته های سخت افزاری APACS    
شرح مدار ماژول کنترل +ACM 

فصل ششم :« سیستم های SCADA »

SCADA  چیست؟     

ارتباطات     
واسط ها     

فصل هفتم :« سیستم های FIELD BUS و مقایسه آنها با سیستم های DCS »

نحوه عملکرد سیستم های  FCSدر مقایسه با DCS
دسته بندی  فیلد باس      
توپولوژی های فیلد باس     
مقایسهFCS  و DCS و مزایا و معایب آنها نسبت به یکدیگر    
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

پایان نامه پیدایش و عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک و موانع اجرای آن

پایان نامه پیدایش و عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک و موانع اجرای آن

پایان نامه پیدایش و عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک و موانع اجرای آن


مشخصات فایل
تعداد صفحات156
حجم0/379 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

پایان نامه پیدایش و عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک و موانع اجرای آن

 
مقدمه
رسوخ و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه زمینه‌های زندگی انسان منجر به تغییر راه‌های ارتباطی افراد یا جامعه، روش‌ها و رویه‌هایی شده است که جامعه یکایک افراد را درانجام کارهایشان سهیم می‌کند. به دلیل همین تغییرات، عصر حاضر را  عصر «فناوری اطلاعات و ارتباطات» می‌نامند، که در پی آن اجتماعات انسانی به جوامع علمی و شهروندان به کاربران شبکه‌های اطلاعاتی تبدیل شده‌اند(استفیچر ،2003 :3).
 
از سوی دیگرفناوری، به دولت‌ها در جهت دست‌یابی به بعضی اهداف مهم از طریق وب‌سایت‌هایی که اطلاعات مورد نیاز و خدمات دولت الکترونیک را برای سهولت و رفاه حال مردم ارائه می‌دهند، فراهم می‌آورد. به عبارت دیگر فناوری باعث تمرکززدایی اداره امور دولتی و ارتقاء توانایی دولت در انجام فعالیت‌های کلیدی می‌گردد( پری بوتوك و ژانگ ، 2008 :143). دولت الکترونیکی یا دولت دیجیتالی، به استفاده دولت  از فن‌آوری اطلاعات  برای جابجایی اطلاعات  بین مردم، سازمان‌ها، بازار و ارکان دیگر دولتی گفته می‌شود. دولت الکترونیکی ممکن است توسط قوه مقننه ، قوه قضاییه  یا قوه مجریه  به کار برده شود تا بهره‌وری داخلی را بهبود بخشد؛ خدمات عمومی را ارائه دهد؛ یا روندهای دولتی مردم‌گرا را برای مردم فراهم کند. همگام با رشد علم یکی از اعجاز بشری هم پا با علم ژنتیک و نانوتکنولوژی فناوری اطلاعات است که تغییر قابل توجهی در جامعه بوجود آورده(سایت اینترنتی ویکی پدیا دانشنامه آزاد).
 
 
 
کلمات کلیدی:

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

پیدایش دولت الکترونیک

موانع اجرای دولت الکترونیک

عوامل موثر بر اجرای موفق دولت الکترونیک

 
 
 

تاریخچه پیدایش دولت الکترونیک

به نظر می‌رسد که واژه دولت الکترونیک برای اولین بار در ایالت متحده ودر سال 1995 بکار گرفته شد(هكز و بایلور ، 2007 : 243). اما هنگامی که وزارت دفاع ایالت متحده در دهه1960 اینترنت را به عنوان شبکه ارتباطی برای دفاع از اهداف پژوهشی ابداع کرد، هیچ کس در آن زمان تصور نمی‌کرد که اینترنت چگونه خواهد توانست در سه قرن آینده جوامع را متحول کند. امروزه اینترنت بخشی از زندگی روزمره تقریباً400 میلیون نفر انسان در سراسر جهان می‌باشد(استفیچر ، 2002 :3). در دهه 1980 که کامپیوتر شخصی ارائه گردید، مدیران دولتی با سیستم فناوری اطلاعات شخصی مواجه شدند و بنابراین دوره جدیدی از کاربری فناوری اطلاعات در دولت بوجود آمد.
 
از این موقع به بعد، مدیریت فناوری در دستگاه‌های دولتی نا متمرکز گردید. در طول این تمرکز زدایی، این حقیقت مشخص گردید که موضوع فناوری اطلاعات بایستی به صورت متمرکز و یگپارچه در کانون توجه فعالیت‌های دولت قرار گیرد(ییلدیز ، 2007: 467).فناوری پست‌الکترونیکی و گروه خبری  از اواسط دهه 1980به منظور توسعه شبکه گسترده جهانی ایجاد گردید. همچنین در اوایل دهه 1990 فناوری جستجوی وب نیز پا به عرصه ظهور گذاشت. در دهه 1990، اینترنت به تدریج تبدیل به کارایی هزینه و عاملی سهل الوصول برای سازمان‌ها به منظور ارتباط مستقیم با شهروندان و ارائه حجم بالای اطلاعات به مردم گردید(استفیچر  ،2008: 8). 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول :كلیات تحقیق 1
1- 1 مقدمه 1
1-2  بیان مساله و طرح سوالات اصلی و فرعی 3
1-5 اهداف تحقیق 6
1-11 تعریف عملیاتی واژگان 7
 
فصل دوم :ادبیات تحقیق 10
 
بخش اول: ادبیات تحقیق 10
2-1-1 مقدمه 10
2-1-2 تاریخچه پیدایش دولت الکترونیک 12
2-1-3 تعاریف عملیاتی: 14

2-1-4 عناصر موثر در آمادگی الكترونیكی: 22

2 -1-5 سیر تکاملی مدل‌های دولت الکترونیک 24

جدول2-1: مختصات مدل تحول دولت الكترونیك(كیم،2007 :8). 26

2-1-6 چارچوب تجزیه و تحلیل دولت الکترونیک 26

جدول 2-2: چارچوب تجزیه وتحلیل دولت الکترئونیک(آیبید، 2007 :7). 28
2-1-7 محیطی جهت ایجاد دولت الکترونیک 30
جدول2-3: توصیف سیستم ها و برنامه های كاربردی و بیان ویژگی آنها(آیبید، 2007: 10-15). 41

2-1-8 دیدگاه های مختلف در مورد دولت الکترونیک 42

2-1-9 رویكردهای دولت الكترونیك 43

2-1-10 ضرورت و منافع راه اندازی دولت الکترونیک 46

2-1-11 پیش‌نیازهای ایجاد دولت الکترونیک 51

2-1-12 اهمیت ایجاد دولت الکترونیک 53

2-1-13 عوامل موثر در اجرای موفق دولت الکترونیک: 53

2-1-14 موانع ایجاد دولت الکترونیک و چالش های آن 55
2-1-15 تغییرات ایجادشده در دولت 59

2-1-16 اهداف دولت الکترونیک 61

2-1-17 اثرات دولت الكترونیك بر مدیریت و سازمان 62
2-1-18 گامهای لازم به منظور ایجاد یك دولت الكترونیكی موفق 65

2-1-19 عوامل ایجاد دولت الكترونیك 67

2-1-20 ویژگی‌های دولت الكترونیك 69
2-1-21 ابعاد دولت الكترونیك 70

2-1-22 آسیب‌شناسی دولت الکترونیک 72

2-1-23 ساختار دولت الكترونیك 74
2-1-24 تجارت الكترونیك 75
 
بخش دوم : پیشینه تحقیق و پایان نامه مدل ها 79
2-2-1مقدمه: 79
2-2-2پیشینه تحقیق: 81
2-2-2-1تحقیقات داخلی: 81
2-2-2-1-1كتاب: 81
2-2-2-1-2پایان نامه: 84
2-2-2-1-3مقاله: 92
2-2-2-2تحقیقات خارجی: 97
2-2-3پایان نامه مدل ها: 103

2-2-3- گام های استقرار دولت الكترونیك : 103

جدول2-2-1: كشورها ازنظر جایگاه خود در مراحل دولت الکترونیک  (سازمان‌ملل،2006). 106
نمودار2-2-1: مدل لاینه -لی(لاینه- لی،18:2001). 108
جدول2-2-2:سایر مدل های مراحل تكاملی دولت الكترونیك 115
2-2-3-2مدل های اطلاع رسانی و ارائه خدمات دولت الكترونیك 115

2-2-3-3 مدل‌های آمادگی الكترونیك و اجرای موفق دولت الكترونیك: 119

نمودار2-2-2:مدل دیویس برای موفقیت دولت‌الكترونیك(دیویس،1989) 121
نمودار2-2-3:مدل EIUبرای آمادگی الكترونیك(فتحیان،1384). 121
جدول2-2-3: خصوصیات مدل سنجش و تحلیل و میزان رشد اینترنت درسراسرجهان (مولا،2005) 124
نمودار2-2-5:عوامل موثر بر ارائه موفق خدمات دولت الكترونیك 126

2-2-3-4 مدل موانع ایجاد دولت الكترونیك: 126

نمودار2-2-6:موانع ایجاد دولت الكترونیك با تمركز بر مشكلات تبادل پولی و مالی  (قلی پور،1388). 127
فهرست منابع 128
فهرست منابع فارسی 128
فهرست منابع انگلیسی 141
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

پایان نامه کامل الگوریتم ژنتیک و مقایسه آن با روشهای بهینه سازی

پایان نامه کامل الگوریتم ژنتیک و مقایسه آن با روشهای بهینه سازی

در این پایان نامه به معرفی اصول کلی الگوریتم ژنتیک پرداخته می شود و آن را با روشهای بهینه سازی مقایسه می کنیم


مشخصات فایل
تعداد صفحات87
حجم1/172 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر

پایان نامه کامل الگوریتم ژنتیک و مقایسه آن با روشهای بهینه سازی

 
   مقدمه
در این پایان نامه به معرفی اصول کلی الگوریتم ژنتیک پرداخته می شود از خصوصیت بارز این مطالب آن است که برای فردی که برای نخستین بار با الگوریتم ژنتیک آشنا می شود می تواند اطلاعات مفید و ساده و قابل فهمی ارائه دهد.محدوده کاری الگوریتم ژنتیک  بسیار وسیع می باشد و هر روز با پیشرفت روزافزون علوم و تکنولوژی استفاده از این روش در بهینه سازی و حل مسائل بسیار گسترش یافته است.الگوریتم ژنتیک   یکی از زیر مجموعه های محاسبات تکامل یافته می باشد که رابطه مستقیمی با مبحث هوش مصنوعی دارد در واقع الگوریتم ژنتیک  یکی از زیر مجموعه های هوش مصنوعی می باشد.
 
الگوریتم ژنتیک را می توان یک روش جستجوی کلی نامید که از قوانین تکامل بیولوژیک طبیعی تقلید می کند .الگوریتم ژنتیک برروی یکسری از جواب های مساله به امید بدست آوردن جوابهای بهتر قانون بقای بهترین را اعمال می کند. درهر نسل به کمک فرآیند انتخابی متناسب با ارزش جواب ها و تولید مثل جواب-های انتخاب شده به کمک عملگرهایی که از ژنتیک طبیعی تقلید شده-اند ;تقریب های بهتری از جواب نهایی بدست می آید. این فرایند باعث می شود که نسلهای جدید با شرایط مساله سازگارتر باشد.
حساب تکاملی ;برای اولین بار در سال 1960 توسط آقای ریچنبرگ ارائه شد که تحقیق وی در مورد استراتژی تکامل بود.بعدها نظریه او توسط محققان زیادی مورد پایان نامه قرار گرفت تا اینکه الگوریتم ژنتیک (GA  ) توسط جان هولند(John Holland ) و در سال 1975 در دانشگاه میشیگان ;ارائه شد.
 
در سال 1992 نیز جان کوزا (John Koza ) از الگوریتم ژنتیک  (GA  ) برای حل و بهینه سازی مسائل مهندسی پیشرفته استفاده کرد و توانست برای اولین بار روند الگوریتم ژنتیک  (GA  )  را به زبان کامپیوتر در آورد و برای آن یک زبان برنامه نویسی ابداع کندکه به این روش برنامه نویسی ;برنامه نویسی ژنتیک (GP ) گویندو نرم افزاری که توسط وی ابداع گردید به نرم افزار LISP مشهور است که هم اکنون نیز این نرم افزار کاربرد زیادی در حل و بهینه سازی مسائل مهندسی پیدا کرده است اصول کار و الگوریتم کلی این نرم افزار بر اساس مسائل پایه و ابتدائی الگوریتم ژنتیک  (GA  ) می باشد که در این تحقیق مفصل به آن اشاره خواهیم کرد.
همانطور که میدانیم منشا الگوریتم ژنتیک  (GA  ) از مباحث مربوط به زیست شناسی و آناتومی مربوط به یک موجود زنده ;می باشد بنابر این در این قسمت به توضیح مختصری از تاریخچه بیولوژیکی این الگوریتم می پردازیم.
 
 
 
کلمات کلیدی:

الگوریتم ژنتیک

روشهای بهینه سازی

مقایسه الگوریتم ژنتیک با روشهای بهینه سازی

 
 
 
 
فهرست
مقدمه
فصل اول

تاریخچه بیولوژیکی الگوریتم ژنتیک

 
کلیات الگوریتم ژنتیک
 

      قسمتهای مهم الگوریتم ژنتیک

     نمایش جمعیت و شروع الگوریتم ژنتیک

     تابع هدف و تابع برازش
      انتخاب
      تقاطع
     جهش
 
تعاریف کلی اجزائ الگوریتم ژنتیک
 
      فضای جستجو
     روند کلی بهینه سازی و حل مسائل در الگوریتم ژنتیک
 

عملگرهای الگوریتم ژنتیک

        رمزگذاری و آدرس دهی کروموزومها
        تولید مثل
        جهش

        انواع روشهای رمزگذاری و آدرس دهی کرموزومها

 

مسئله TSP

 

انواع روشهای بهینه سازی

 
    روشهای تحلیلی
   روشهای عددی
 

مسائل موجود در بهینه سازی آیرودینامیکی توسط الگوریتم ژنتیک

 
مقایسه الگوریتم ژنتیک و دیگر روشهای بهینه سازی
              کاربردهای الگوریتم ژنتیک
فصل دوم

جعبه ابزار الگوریتم ژنتیک در نرم افزار7   MATLAB

    نوشتن M فایل

    فراخوانی الگوریتم ژنتیک

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

ویدئوآرت در ایران و معرفی هنرمندان شاخص آن

ویدئوآرت در ایران و معرفی هنرمندان شاخص آن

در این پایان نامه به پایان نامه ویدئوآرت در ایران و معرفی هنرمندان شاخص آن خواهیم پرداخت


مشخصات فایل
تعداد صفحات61
حجم0/937 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته هنر

ویدئوآرت در ایران و معرفی هنرمندان شاخص آن

 
چکیده:
      در دهه ی اخیر شاهد باز شدن درها به سوی جریان-های هنری معاصر و جاری در جهان  بوده ایم که با حمایت‌های رسمی متولیان هنر همراه شد. موزه هنرهای معاصر تهران، به عنوان نماد بارز این جریان نقشی تعیین‌کننده داشت چرا که توانست پس از نزدیک به ۲ دهه که محل نمایش نگارگری و خوشنویسی و سفال و نقاشی‌هایی با سبک و سیاق نه چندان معاصر بود، نام خود را معنی ببخشد. برگزاری چندین دوره نمایشگاه هنر مفهومی و سخنرانی‌ها و سمینارهای متعدد در زمینه هنر معاصر، و مضامینی چون ویدئوآرت، فوتوآرت، اینستالیشن و ... که برای جمع کثیری از جامعه هنر ایران، تازه می‌نمود باعث مطرح شدن مدیوم تازه‌ای از هنر هم پای اشکال سنتی‌اش و راه‌یافتن ایران به مجامع جدی‌تر جهانی شد. 
(تقی زاده، ژینوس، 1387، Http://www.Parkingallery.com)
 
      ویدئوآرت از ادبیات اصیلی در ایران برخوردار است. ویدئوآرتیست های ایرانی روش های متفاوتی از کاربرد تجهیزات ویدئو را به منظور خلق و ضبط بیان های هنری مختلف با هم ترکیب می کنند. در بیشتر موارد ویدئوآرت ها از منابع فکری ایرانی و اسلامی سرچشمه می گیرند و نیازی به تذکر نیست که فرهنگ غنی ایران سرچشمه ای تمام نشدنی پیش روی هنرمندان گشوده است. اما در این میان نسلی که به این هنر روی آورده است خود در بستری رشد کرده که چه به خاطر نفوذ شبکه ی جهانی وب و تکنولوژی ماهواره و صدها عامل ارتباطی دیگر و چه به خاطر تغییر طبیعی فرهنگ و ارزش های وابسته به آن، نگرشی کاملاً متفاوت به رویدادهای اطرافشان دارند و این شکاف یا اختلاف سلیقه بر کسی پوشیده نیست، لذا آنچه در برخی آثار ویدئوآرتیست های نسبتاً جوان  می بینیم و گاهاً به تقلیدهای کورکورانه یا غرب گرایی متهم می شوند شاید حاصل همین پیش آمد باشد و شاید ما هنوز آگاهانه و بی طرفانه به نقد آن چیزی ننشسته ایم که امروز در هنر ایران اتفاق می افتد. 
 
گذار از قرن بیستم چنان سریع اتفاق افتاد که مجال داوری و نقد آثار پیشین را به تعویق انداخت. بهتر آنست که نخست مجموعه ای از آثار ویدئوآرت گرد هم آید و با پایان نامه موشکافانه ی آثار و رویکرد ویدئوآرتیست های ایرانی بتوان به نوعی دسته بندی رسید. البته همان طور که گفته شد خود ویدئوآرت مقوله-ای تعریف گریز است و این به خصلت هنر عصر جدید برمی-گردد که هرگاه منتقدان به تعریف مرز، سبک وچاچوب هایی در هنر برای آسان تر شدن نقدهایشان برآمده اند ساختار جدیدی در هنر شکسته است، تا هنرمندان مانند همیشه ثابت کنند  که در چاچوبی جای نمی گیرند که از پیش تعریف شده است و همواره جلوتر از زمانه حرکت می کنند. 
 
     حال حکایت ویدئوآرت در ایران است که در سال های اخیر عده ای آغوش حمایتشان را برای تجربه ی آن گشوده اند و عده ای نیز با بینشی محدود آن را خطری دانسته اند که هنرهای سنتی مان را تهدید می کند غافل از این که هر نقد ناآگاهانه ای چوبی است که بر پیکر هنر این سرزمین فرود    می آید، چه این نقد تندروانه در جهت دفاع از آثار هنرجدید برآید و چه هراسناک از هرگونه تغییر در وضعیت موجود هنر ایران باشد. پیشرفت هنر ایران همیشه به دوره هایی از تاریخ معطوف بوده که دستان هنرمندان برای تجربه های نو و جسورانه باز گذاشته شده و در این میان حمایت بزرگان آن دوره از ایران را نباید نادیده انگاشت. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

ویدئوآرت

ویدئوآرت در ایران

ویدئوآرتیست های ایرانی

معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت در ایران

 
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه 1
طرح مسأله: 4
سوالهای تحقیق: 5
شیوهی گردآوری اطلاعات 6
شیوهی تحقیق: 7
پیشینهی تحقیق: 7
ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران 13
رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق» 13
خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان» 13

رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی 15

باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟» 16
مرتضی دره باغی: « تعزیه» 17
سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید» 18
رزیتا شرف جهان 23
پانزده گره دریایی: (1385)چیدمان صدا، تصویر ویدئویی و چیدمان محیطی : 24
شاید روشنایی ستمی دیگر باشد: 25
سیمین کرامتی 28
احمد نادعلیان 36
عباس کیارستمی 42
شرح پروژهی عملی 51
فهرست منابع و مأخذ 54
کتابهای فارسی 54
کتابهای لاتین 54
مقاله های فارسی 55
مقاله های اینترنتی 55
سایت های اینترنتی 55
فهرست منابع تصاویر 57
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

پایان نامه ویژگیهای ویدیوآرت و تاثیر هنر اجرا بر ویدیو

پایان نامه ویژگیهای ویدیوآرت و تاثیر هنر اجرا بر ویدیو

در پایان نامه حاضر سعی شده تا به برخی ویژگی‌های ویدیو آرت از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویكرد مجسمه وار به ویدئو، تكنیك نظارت، رویكرد به پرفورمنس، به چالش كشیدن رسانه، ویدئوی تكنولوژیك پرداخته شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات118
حجم5/346 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته هنر

پایان نامه ویژگیهای ویدیوآرت و تاثیر هنر اجرا بر ویدیو

 
چکیده:
      برخی هنرمندان ویدئو دوربین ویدئویی را برای نمایش فیگورهایشان به‌كار گرفتند. دوربین جزئی از كارگاه مجهز هنرمندان شد و هنرمندان ویدئوی اولیه كه از اكسپرسیونیسم انتزاعی پدیدار شدند یا بدان رویكرد داشتند، شروع به ضبط بسیاری از عملیاتی كردند كه در آنجا حتی در خفا اجرا می‌كردند. رویكرد جسمانی و مفهومی درست از نقطه‌ی آغاز در هنر ویدئو به‌هم گره خوردند و تا امروز نیز پیوسته باقی ماندند. یكی از قضایای اصلی این رساله این‌است كه هنر اجرا در آشكار كردن داستان ویدئو‌آرت نقش به‌سزایی داشته‌است. اجرا به‌عنوان یك متریال اصلی در این رسانه پدیدار شده است، مانند ویدئوهای اولیه‌ی ویتو آكونچی، ریچارد سرا و جان جونز تا چیدمان‌های اخیر گری هیل ، سم تیلروود  و داگ ایتكن  .
 
      در این‌جا می‌توان به جایگاه حضور هنرمند در اثر هنری اشاره داشت، كه در اواسط قرن بیستم درحال تحول بود. به گفته‌ی میشل راش در كتاب ویدئو‌آرت، این باور وجود دارد كه نقاشی‌های جكسون پالاك  (آثار رنگ‌پاشی او ) و همین‌طور عكس‌ها و فیلم‌های گرفته شده ی هانس ناموث  در سال ١٩٥٠ از پالاك، او را در مركز اثر هنری قرار می‌دهد. یعنی مطرح شدن هنرمند در اثرش نه تنها به‌واسطه ی ایده‌اش بلكه درك حضور فیزیكی او در اثر. فرایند نقاشی كردن پالاك ( و نه نتیجه‌ی آن ) برای ناموث بسیار حائز اهمیت بود. او پالاك را نه درحال نقاشی بلكه درحال اجرای یك تئاتر می‌دید . 
 
جنبشی همچون رقص ، چشم‌ها را مشتاق می‌كرد كه محل برخورد ضربه‌ی بعدی كجاست  و سپس انفجار بعدی. تصویر(٧) پل شیمل  موزه‌دار آمریكایی كسی كه تأثیرگذارترین نمایشگاه‌ها را بین سال‌های ١٩٤٩ تا ١٩٧٩ برای موزه‌ی هنر معاصر لوس‌انجلس برپا كرده  می‌گوید كه : تمایل پالاك برای حفظ تماسش با بوم به‌طور اساسی نقش هنرمند را از یك تماشاگر خارج از بوم به بازیگری كه درگیر نقشش است تغییر می‌دهد.(Rush;Michael;2003;63) این اتفاق كم‌كم  به جایی منجر شد كه هنرمند خود را ( به لحاظ جسمانی ) بخشی از اثر هنری قرار داد كه بعداً اجرا یا اصطلاحاً « پرفورمنس» نام گرفت .
 
     در پایان نامه حاضر سعی شده تا به برخی ویژگی‌های ویدیو آرت از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویكرد مجسمه وار به ویدئو، تكنیك نظارت، رویكرد به پرفورمنس، به چالش كشیدن رسانه، ویدئوی تكنولوژیك پرداخته شود.
 
 
 
کلمات کلیدی:

ویدیوآرت

ویژگیهای ویدیوآرت

تاثیر هنر اجرا بر ویدیو

 
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه 2
طرح مسأله: 6
سوالهای تحقیق: 7
شیوهی گردآوری اطلاعات 8
شیوهی تحقیق: 9
پیشینهی تحقیق: 9
تأثیر هنر اجرا بر ویدئو 10
تعامل 19
رویكرد مجسمهگرا 27
تكنیك نظارت 39
روایت 45
نقدی از رسانه 49
یك هنر خود شیفته: هنرمند در مركز اثر 54
گرایش به تكنولوژی 55
بیل ویولا 71
گری هیل 93
فرانك ژیلت 94
ژان لوك گدار 96
اندی وارهول 100
شیگكو كوبوتا 102
ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران 109
رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق» 109
خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان» 110
رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی 111
باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟» 112
مرتضی دره باغی: « تعزیه» 113
سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید» 114
فهرست منابع و مأخذ 117
کتابهای فارسی 117
کتابهای لاتین 117
مقالههای فارسی 118
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()